انتقال پادگان، زندان و احداث کمربندی شمالی نیازمند همت ملی و استانی است

شهردار زنجان انتقال پادگان، زندان مرکزی و احداث کمربندی شمالی را از چالش‌ها و ضروریات شهری زنجان عنوان کرد و گفت: حل این چالش‌ها از عهده شهرداری زنجان خارج بوده و نیازمند یک همت استانی و ملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان،علیرضا فیروزفر، شامگاه سه شنبه در حاشیه آیین افتتاح گذر گردشگری اشراق زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رویداد تعالی حکمرانی شهری به صورت یک ابتکار با هدف تغییر رویکرد در برنامه‌ریزی شهری توسط وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: در این رویداد از 12 شهر برتر جهت ارائه عملکرد و برنامه دعوت شده بود و همچنین نمایشگاهی نیز از اهم عملکرد شهرداری‌ها و اهم برمانه های تحولی شهرها در سال گذشته دایر شده بود.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه ۱۲ شهر کشور برنامه های عملکردی و تحولی خود را در حضور وزیر کشور ارائه کردند و از چند شهر برتر جهت ارائه برنامه تحولی تعالی حکمرانی شهری دعوت شد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه خوشبختانه عملکرد شهرداری زنجان در سال ۱۴۰۱ و باتوجه به برنامه های تحولی ارائه شده بود، افزود: در این برنامه زنجان به عنوان سومین شهر برتر بر روی استیج برنامه ارائه طرح کرد.

وی اظهار داشت: کلیات این برنامه مدیریت یکپارچه شهری و لزوم تحقق آن در زمان فعلی بود که شهرداری‌ها با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می‌کنند، چرا که قوانین دست و پاگیر پیچ در پیج شهرداری‌ها را گیر انداخته است و باید حتما یک تحولی در مدیریت شهری روی دهد.

شوراهای شهر شوراهای شهرداری هستند

شهردار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر شوراهای شهر، شوراهای شهر نیستند و شوراهای شهرداری هستند، بیان کرد: در واقع قرار بود، نمایندگان منتخب مردم به عنوان پارلمان شهری در تمامی امور شهری و مردم شهر دخالت داشته و نظارت کنند و امور شهر را به نمایندگی از مردم مدیریت کنند، تا در امور شهر تسهیل‌گری شود در حالیکه این اتفاق نیفتاده و شوراها فقط بر شهرداری نظارت دارند و شوراها در امور دستگاه‌های مداخله‌ کننده در امور شهر، دخالتی ندارند.

فیروزفر با بیان اینکه منظور از مدیریت یکپارچه این است که شهر مدیر داشته باشد، افزود: در حال حاضر شهر مدیری به آن معنا ندارد و شهرداری باکوله‌باری از مسئولیت ‌ها، اختیار کافی را برای مدیریت شهری ندارد و کما اینکه در اجرای پروژه‌ها هم مشکلاتی وجود دارد که اگر شهرداری اختیارات کافی را داشته باشد این پروژه‌ها در اسرع وقت و کمترین زمان انجام می شوند.

قرارگیری زنجان در رویداد تعالی حکمرانی شهر

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی در شهر است که شهرداری به تنهایی در آن دخیل نیست، بیان کرد: دستگاه‌های متعدد در این مشکلات دخیل هستند در حالیکه مردم انتظار حل آن را از شهرداری دارند که این مشکلات لزوم اعمال مدیریت یکپارچه شهری را ایجاب می‌کند که این مهم در برنامه رویداد تعالی حکمرانی شهری توسط شهرداری زنجان ارائه شد که مورد توجه حاضرین برنامه قرار گرفت، که نتیجه یک سال تلاش شهرداری و شورای شهر زنجان در سال ۱۴۰۱ است.

گذر آرامش در دست طراحی است

شهردار زنجان در ادامه در پاسخ به یکی از شهروندان حاضر در این جمع با اشاره به فضاهای ایجادی در این گذرها بیان کرد: فضای پارک ملت در دست طراحی است و به صورت جزء به جزء به آن توجه شده است که یک فضای بلااستفاده در شهر تبدیل به یک تفرجگاه منحصر به فرد شد.

فیروزفر با بیان اینکه در حال حاضر گذر اشراق نیز به عنوان پازل تعریف شده به عنوان تفرجگاه تبدیل شده است، افزود: بین دو گذر گردشگری اشراق و ملت یک تفرجگاه دیگر به نام پارک آرامش در دست طراحی است که می‌تواند فضای استراحت، گفت‌وگو و انجام اقدامات هنری سالمندان و نوجوانان و... باشد.

ایجاد بازارچه محلی در ۱۰ نقطه شهر زنجان

وی به تعریف برنامه‌های تحولی در بخش‌های مختلف اشاره و تأکید کرد: در حوزه گردشگری ایجاد گذرگاه های گردشگری، حذف فاضلاب شهری از زنجانرود و ساماندهی آن با ساحل سازی، طراحی انجام شده برای خانه بوران، تکمیل بهسازی بازار زنجان و توریسم لاین و سبزه‌میدان در حال تبدیل به ایران کوچک به لحاظ صنایع دستی کشور از جمله برنامه‌های تحولی تعریف شده برای این شهر است.

این مسئول ادامه داد: در حوزه محیط زیست نیز به مکانیزه کردن پسماند و تفکیک از مبداء و ساماندهی سایت "مهتر" است و در حوزه‌های دیگر نیز از جمله ترافیک روان‌سازی در غرب شهر زنجان با هزینه هزار میلیارد تومان آغاز عملیات اجرایی آن انجام شد که با این طرح تحولی مشکلات حادث در آینده برطرف می شود.

فیروزفر با اشاره به انجام مطالعات ترافیکی در هسته مرکزی شهر، گفت: با این مطالعات انجام شده گره‌های کور ترافیکی شهر زنجان حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری زنجان در حوزه مشاغل برای نخستین بار ۱۰ نقطه بصورت توزیع موزون انتخاب شده است، اظهار کرد: بازارچه‌های محلی در دست طراحی است که بعد از طراحی و احداث این بازارچه‌ها به اشتغال و تنظیم بازار کمک همزمان خواهد شد.

انتقال پادگان، زندان و احداث کمربندی شمالی نیازمند همت ملی و استانی

شهردار زنجان با بیان اینکه یکی از چالش های شهر زنجان انتقال پادگان و زندان مرکزی به خارج شهر است،بیان کرد: در حال پیگیری در این خصوص هستیم و احداث کمربندی شمالی از ضروریات شهری زنجان است و این سه چالش عنوان شده از عهده شهرداری زنجان خارج و نیازمند همت استانی و ملی است.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha