افزایش تولید نفت ایران به 1 میلیون بشکه در روز

دبیرکل اوپک با تأکید بر استقبال از بازگشت کامل ایران به بازارهای جهانی نفت خام در آینده، گفت: ایران توانست تولید نفت خود را یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد و همچنان در حال سرمایه‌گذاری در صنعت نفت است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا)«هیثم الغیص» دبیرکل اوپک با تأکید بر استقبال از بازگشت کامل ایران به بازارهای جهانی نفت خام در آینده، گفت: ایران توانست تولید نفت خود را یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد و همچنان در حال سرمایه‌گذاری در صنعت نفت است.

بنابراین می‌توان گفت ایران در اوپک بازیگری کلیدی و اساسی است. دبیرکل اوپک در این گفت‌وگو ضمن استقبال از بازگشت کامل ایران به بازارهای جهانی نفت و سرمایه‌گذاری‌های این کشور در صنایع بالادست و پایین‌دست، تأکید کرد که ما مشتاقانه منتظر بازگشت کامل ایران به بازارهای جهانی نفت خام هستیم. وی درباره نقش ایران و به‌طور کلی نقش اوپک در شرایط بازار نفت گفت ایران بازیگری کلیدی و اساسی در بازار نفت است، جمهوری اسلامی ایران اکنون با تحریم دست‌وپنجه نرم می‌کند و این موضوع باعث محدودیت تولید این کشور می‌شود.

ما می‌دانیم که ایران این توانایی را دارد که در مدتی بسیار کوتاه تولید خود را به مقدار قابل‌توجهی افزایش دهد و این اتفاق را در سال ۲۰۱۵ میلادی زمانی که تحریم‌ها برداشته شد، شاهد بودیم. من معتقدم ایران توانسته است تولید خود را حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد حال ما از بازگشت کامل ایران به بازارهای جهانی نفت خام در آینده استقبال می‌کنیم.

منبع:اعتماد آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha