معاون سازمان تبلیغات اسلامی: ۵۰ مجموعه همسان‌گزینی مجوز فعالیت گرفتند

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بیش از ۴۰۰مجموعه همسان‌گزینی به سامانه‌ای که در این ارتباط راه‌اندازی شده مراجعه کردند که صلاحیت ۵۰ مجموعه از این تعداد احراز شد و مجوز فعالیت گرفتند. دیگر مجموعه‌ها هم برای رفع موانع در حال تلاش هستند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنرخبرگزاری سلامت(طبنا)درباره برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی برای ساماندهی کانال‌های مجاز ازدواج و مقابله با فعالیت‌های غیرمجاز در این ارتباط در کنار وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: در قانون جوانی جمعیت، بند قانونی ماده ۳۷ اساسا به بحث فرهنگ‌سازی ازدواج پرداخته که تبصره‌ای دارد؛ این تبصره ما و وزارت ورزش و جوانان را موظف کرده که برای ساماندهی کانال‌ها، مجموعه‌ها و فضای مجازی کار ویژه‌ای انجام دهیم.

ثبت اطلاعات در سامانه همسان‌گزینی ملاک گزینش مجموعه‌هاست عزت‌زمانی گفت: سامانه‌ای با عنوان همسان‌گزینی راه‌اندازی شده و در طول ۸ ماه گذشته یک کمیته علمی هم شکل گرفته که تمام مجموعه‌هایی که در موضوع همسان‌گزینی می‌خواهند در فضای عمومی و مجازی فعالیت کنند، به این سامانه مراجعه و ثبت اطلاعات می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه‌ها مورد گزینش قرار می‌گیرند و توانمندی‌های آنها احراز و در کمیته‌ای مورد بررسی قرار گرفته و به آنها مجوز داده می‌شود.

برگزاری همایش همسان‌گزینی در پایان این هفته

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی همچنین خبر داد که در پایان این هفته، همایشی با عنوان وصال در مجموعه آدینه با حضور ۵۰ مجموعه برتر همسان‌گزینی در کشور برگزار می‌شود. اینها با هم تبادل نظر و گفت و گو خواهند داشت.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی: ۵۰ مجموعه همسان‌گزینی مجوز فعالیت گرفتند

وی در عین حال گفت: در کنار این هم با مجموعه‌های امنیتی و انتظامی چند بار مکاتبه و اعلام کردیم هیچ مجموعه‌ای بدون دریافت مجوز حق فعالیت در این زمینه ندارد.

آمارهای مبتنی بر فعالیت دو تا سه هزار کانال غیر مجاز اعلام می‌شود که از منشا این آمارها اطلاعی نداریمعزت‌زمانی گفت: آمارهای مبتنی بر فعالیت دو تا سه هزار کانال غیر مجاز اعلام می‌شود که اطلاع نداریم منشا این آمارها کجاست و حداقل مبدا آماری در این فضا به طور دقیق مشخص نیست.

وی افزود: اعلام کردیم اگر مجموعه ای در کشور به صورت ملی و فرامحلی در موضوع همسان‌گزینی فعالیت کند باید زیرساخت‌های آن فراهم شود.

جای بهانه وجود ندارد

عزت‌زمانی خاطرنشان کرد: این مجموعه‌ها، پیشتر بهانه می‌گرفتند که قانونی وجود ندارد. اکنون قانون و آیین‌نامه وجود دارد و نظام‌های آن نیز دیده شده است.

عزت‌زمانی تاکید کرد: هیچ مجموعه ای در کشور به صورت مجازی و ملی جز با دریافت مجوز اجازه فعالیت در حیطه همسان‌گزینی ندارد.

وی تصریح کرد: نهادهای امنیتی و انتظامی هم باید برخورد کنند و امید است برخوردهای جدی‌تری صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha