مجوز  تأسیس اولین پژوهشکده بیماری‌های متابولیک زنجان صادر شد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان برای اولین بار صاحب مجوز تاسیس اولین پژوهشکده سلامت و بیماری‌های متابولیک شده است، گفت: پپگیر هستیم تا مصوبه دومین پژوهشکده را نیز از وزارت بهداشت دریافت کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
دکتر صمد ندری در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات صورت گرفته معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان از زمان تغییر مدیریت این معاونت، اظهار کرد: در این مدت توجه خیلی خاصی به مسئله اخلاق در زمینه پژوهش شده است و با اتخاذ رویکرد خاصی سعی شده است تا جلوی خیلی از مسائلی که در واقع در حوزه اخلاق بسیار حائز اهمیت است، گرفته شود که در این مدت خوشبختانه هیچ گونه مورد تخلف پژوهشی در این دانشگاه ثبت نرسید.

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که در حوزه توسعه و ارزیابی تحقیقات در این معاونت رقم خورده است، به روز رسانی و ساماندهی آزمایشگاه جامع تحقیقات است، بیان کرد: با توجه به اینکه وزات بهداشت بر بحث آزمایش‌های جامع خیلی تأکید دارد، لذا ما در این یکسال و نیم توانستیم آزمایشگاه جامع را به سامان کرده و زمینه را برای پژوهشگران فراهم کنیم تا در یک محیط کاملاً بی خطر بتوانند با تجهیزات به روز فعالیّت پژوهشی خودشان را انجام دهند.

دکتر ندری همچنین از تصویب آیین نامه تقدیر از پژوهشگران چه در رده‌های هیئت علمی، دانشجویی و کارمندان خبر داد و افزود: این پاداش‌ها به پژوهشگران از بابت حوزه تحقیقات و هم بابت چاپ مقاله و هم حوزه فناوری از باب ثبت محصولی که دارند به آن‌ها اعطا می‌گردد.

وی با اشاره به شعارهای سال اخیر که از سوی مقام معظم رهبری تببین شد و رویکرد آن بر پایه فناوری و تولید بود، گفت: بر این اساس توانستیم تعداد طرح‌های فناوری که در سال‌های گذشته در حد دو سه مورد بود را به عدد ۱۸ برسانیم و در این مدت با افزایش دو برابری بودجه در خصوص ثبت و حمایت از طرح‌های فناورانه با هدف ایجاد یک محیط مناسب در سطح دانشگاه سعی بر آن شد تا از چنین طرح‌هایی حمایت شود.

سرپرست پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه با بیان اینکه برای اولین بار از پایان نامه‌های محصول محور در دانشگاه علوم پزشکی زنجان حمایت می‌شود، خاطر نشان کرد: همچنین برای حمایت از واحدها و هسته‌های فناور که در این مدت تعداد انها افزایش ۳ الی ۴ برابر افزایش یافته است با صندوق‌های فناوری فعالی که در این حوزه است قرادادی بسته شد که در آنجا بتوانیم حمایت مالی این شرکت ها را بعمل آوریم تا بتوانند با فراغ بال بیشتر در به تولید محصول همت بگمارند.

ندری به انعقاد تفاهم نامه و عقد قرار داد با شرکت های استان زنجان اشاره کرد و گفت. در این راستا تفاهم نامه همکاری با شهرک‌های صنعتی استان و شرکت‌های فن بازار منطقه امضا شده است.

این مسئول با بیان اینکه تعداد گواهی‌های ثبت شده با افزایش تقریبا ۲۵۰ درصدی نسبت به سال های گذشته روبرو بوده است، گفت: ارتقا واحدهای فناور به شرکت‌های دانش بنیان از جمله این پیشرفت‌ها محسوب می‌گردد که در حال حاضر دو شرکت دانش بنیان در پاک علم و فناوری مستقر است.

ندری با اشاره به اینکه پیگیر هستیم تا با به پایان رسیدن مراحل ساخت پارک فناوری فضای بیشتری در اختیار محققین قرار گیرد تا با فراغ بال بیشتری بتوانند کار کنند، افزود: همچنین پیگیر هستیم تا بتوانیم یک آزمایشگاه تحقیقات جامع به عنوان یکی از دغدغه‌های واحدهای فناور برای داشتن تجهیزات و محیط آزمایشگاهی برای انجام کارهای خود جهت فاز بندی‌های لازم برای تولید یک محصول در آن انجام پذیرد را منحصرا در پارک علم و فناوری مستقرکنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد ساختار درست برای کمیته فعالیت‌های تحقیقی دانشجویی، یکی دیگر از مواردی مهمی است که این معاونت بر آن تأکید دارد، متاسفانه در سالهای گذشته آنطور که باید و شاید محقق نشده بود، اظهار کرد: رتبه کمیته تحقیقی دانشجویی دانشگاه در حد و اندازه دانشگاه علوم پزشکی زنجان نبود لذا با یک بررسی خیلی کاملی از باب ساختار و هم محتوا و هم سایر فعالیت هایش این ساختار به وجود آمد تا دانشجویان با یک اطمینان خاطر و همت بالایی می‌توانند در این حوزه فعالیت کنند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان برای اولین بار صاحب مجوز تاسیس اولین پژوهشکده سلامت و بیماری‌های متابولیک شده است، گفت: پپگیر هستیم تا مصوبه دومین پژوهشکده را نیز از وزارت بهداشت دریافت کنیم.

ندری در پایان همچمین به ثبت چند عنوان کتاب در یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: در این مدت توانستیم حمایت های لازم را از سه عنوان کتاب انجام داده و آنها را ثبت و به زیر چاپ ببریم که خوشبختانه در این زمینه نسبت به سالهای گذشته پیشرفت نسبتا محسوسی را داشتیم.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha