راه اندازی ۱۰ مین خانه محیط زیست صنعتی در زنجان/ خانه فناور محیط زیستی بزودی افتتاح می‌شود 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: از مجموع ۴۳ خانه محیط زیست افتتاح شده در سطح استان، ۱۰ مورد در مجموعه های صنعتی استان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، محمدرضا یافتیان در حاشیه افتتاح خانه محیط زیست شرکت صنعتی نیک ریس زنجان با بیان اینکه خانه های محیط زیست ایده محیط زیست کشور بوده و محیط زیست را رنگ و بوی مردمی به خود میدهد، اظهار کرد: روش های مختلفی سعی و خطا شده است که مشارکت مردمی در ارتقا سطح محیط زیست، کیفیت و ارتقا زندگی بشری فراهم شود.

وی با بیان اینکه راه‌ های مختلفی در این خصوص به کار گرفته شده که بیشتر نگاه مدیریتی و دولتی بوده و محوریت را برای مشارکت مردمی تعیین می‌کردند افزود: خانه های محیط زیست با همان اهداف ذکر شده با مشارکت بدنه جامعه از جمله مدارس، دانشگاه، روستا، واحد های صنعتی و... برای حفاظت از محیط زیست شکل گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان، یا بیان اینکه از مجموع ۴۳ خانه محیط زیست افتتاح شده در سطح استان، ۱۰ مورد در مجموعه های صنعتی استان به بهره برداری رسیده است، بیان کرد: این موضوع نشان دهنده این است که واحدهای صنعتی تمایل زیادی به انجام این کار دارند تا همپای تمام حوزه های محیط زیست نقش آفرین باشند و بتوانند در این مسیر مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کنند.

یافتیان با بیان اینکه در کنار افتتاح خانه محیط زیست، مسئله خانه های فناور محیط زیستی در دستور کار حفاظت محیط زیست استان زنجان قرار گرفته است، اظهار کرد: صحبت های اولیه با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی استان انجام گرفته است که بزودی افتتاح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در خانه های فناور محیط زیست تلاش بر این خواهد بود که پژوهش های نوینی که می‌تواند به طور مستقیم با حوزه محیط زیست سروکار داشته باشد و نتایج آن به کار گرفته و جهت دهی شود.


انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha