نیازمند مدیریت یکپارچه شهری هستیم/ عدم وجود زیرساخت منجر به سیل شد نه آبگرفتگی!

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان، با بیان اینکه در سطح شهر نیازمند مدیریت یکپارچه شهری هستیم، گفت: نیاز شهرهای امروز و زنجان این است که حتما به سمت مدیریت یکپارچه شهری حرکت کنیم‌ تا شاهد مشکلات در شهر نباشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، مجید ناصحی مقدم روز یکشنبه(۲۱خردادماه) در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با دستورکار تحلیف جلال کرمی سومین عضو علی‌البدل برگزار شد، اظهار کرد: تقریبا بحث استعفا ها را برای شرکت در انتخابات مجلس تمام شده میدانیم و اطمینان می‌دهم که از اعضای شورا و شهردار برای حضور در انتخابات استعفا نخواهند داد.

وی در ادامه با اشاره به حجم بالای بارش باران و وقوع سیل اخیر شهر زنجان که باعث مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرد، بیان کرد: مشکل آبگرفتگی‌ در برخی معابر اتفاق افتاده بود که بسیار اندک بود، و همچنین در برخی مناطق با لایروبی‌ها و کانال‌های جدید ایجاد شده بود؛ مانع ایجاد مشکلات شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: همچنین در برخی معابر و زیر پل‌ها تجمع آب وجود داشت و باتوجه به وجود کانال تعبیه شده برای انتقال آب های سطحی، حجم زیاد آب سبب ایجاد مشکلاتی شده بود.
ناصحی مقدم با بیان اینکه برخی از این مشکلات بوجود آمده در شهر نیاز به برنامه ریزی دارد، افزود: این موضوع نشان داد که نگاه شورا به تخصیص بودجه ۶۰ میلیارد تومانی برای جمع‌آوری و هدایت، مدیریت آب‌های سطحی نگاه درستی بود و سالانه باید بودجه‌های این بخش تقویت و درجاهایی که منجر به وقوع مشکلات شد قطعا باید در بودجه سال آینده پیش بینی ها صورت گیرد تا تک تک مشکلات برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در بارش باران رخ داد به وسیله قنات‌های تخریب و متروک شده که در سطح شهر زیر آسفالت‌ها قرار داشتند ایجاد شده بود، اظهار کرد: قنات‌های موجود با ورود آب باران سبب فرونشست و تخریب آسفالت در برخی نقاط شهر شد باید گفت آسفالت ایرادی نداشته است.

این مسئول با بیان اینکه در سطح شهر نیازمند مدیریت یکپارچه شهری هستیم، تأکید کرد: نیازی که امروز جامعه در سطح کشور و استان است که باید توجه ویژه ای شود چرا که هرچقدر با وجود بزرگ تر شدن شهرها این امر ضروری و واجب است.

ناصحی‌مقدم با بیان اینکه در گذشته رشد و توسعه شهری انجام شده اما با کانال واحدی انجام نگرفته است، خاطر نشان کرد : اگر زنجان امروز با زنجان چند دهه قبل مقایسه شود؛ چندین شهرک در سطح شهر ایجاد شده که هیچ‌یک توسط مجموعه واحد نبوده است و تعاونی‌ها و شرکت‌های مختلف برای تامین نیاز مسکن شهرک ایجاد کرده‌اند اما آیا نباید در بحث آب‌های سطحی با مدیریت یکپارچه عمل می‌کردیم و سیستم انتقال آب‌های سطحی را نیز به صورت پیوسته ایجاد می‌کردیم؟

وی تأکید کرد: نیاز شهرهای امروز و زنجان این است که حتما به سمت مدیریت یکپارچه شهری حرکت کنیم تا مشکلات این چنینی را در شهر شاهد نباشیم، که لازم است کارهای کارشناسی و مطالعات با همکاری سازمان ها جهت راهکار مناسب ارائه شود.

عدم وجود زیرساخت در برخی شهرک ها منجر به وقوع سیل شد نه آبگرفتگی!

در ادامه سعید نجفی عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه متأسفانه در سنوات گذشته ایجاد شهرک‌ها، بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌ها سبب بالا آمدن سیل در سطح شهر زنجان در روزهای اخیر شد، اظهار کرد: به عنوان نمونه در شهرک نصر و شهرک فجر هیچ گونه زیرساخت هدایت آب در این شهرک ها وجود ندارد بنابراین شهرداری که وظیفه ایجاد شهرک ندارد بلکه شهرداری وظیفه نگهداری دارد.

وی افزود: عدم وجود زیرساخت در این مناطق و بخصوص ایثار ۵ شهرک رجایی منجر به وقوع سیل شد نه آبگرفتگی! نباید منتظر حادثه و اتفاقات ناگوار د برای عده‌ای در شهر باشیم تا به عنوان بحران قلمداد شود.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه بارش باران در قسمت های مختلف شهر زنجان سیل بوده است، افزود: باید دوستان بحران در صبحت های خود تجدید نظر را کنند، بلکه باید در این مسائل ها همگرایی و تمرکز
ایجاد شود و نباید هر کس مسئولیت را از سر خود باز کند.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha