ورود به عرصه هوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی با جدیت دنبال می شود

دکتر حسن بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، گفت: اگر بخواهیم با تکنولوژی و پیشرفت‌های روز دنیا و انقلابی که در حوزه علم رخ داده است، همگام باشیم لاجرم باید وارد عرصه هوش مصنوعی شویم که دانشگاه علوم پزشکی زنجان با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حسن بختیاری ظهر روز پنجشنبه(۲۵خرداد ماه) در سمینار یک روزه شوک در بارداری اظهار کرد: در بسیاری از موارد شوک در بارداری، مادر به این دلیل دچار عارضه، بستری طولانی‌مدت و یا فوت می‌شود که اقدام اولیه‌ی به موقع، صورت نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: یک اقدام اولیه مناسب در مواجهه با موارد شوک در بارداری، اگر به موقع انجام شود بسیار موثرتر و کم‌هزینه‌تر از اقدامات بعدی است به گونه‌ای که حتی با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و بهترین مراقبت‌های ICU نیز قابل جبران نخواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با بیان اینکه از دست رفتن مادر و همسر خانواده باعث از هم پاشیده شدن شاکله‌ی خانواده می‌شود، افزود: تداوم و تکرار مواردی چون شوک در بارداری که بسیار مهم و حیاتی است، نباید باعث شود حساسیت ما نسبت به آنها از بین برود و باید از این منظر که چه اثرات و تبعاتی بر جامعه و خانواده‌ها دارد، به موضوع نگاه کنیم.

بختیاری توسعه آموزش را از دغدغه‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد و گفت: طی یک سال گذشته موافقت اصولی ۱۳ رشته در مقاطع مختلف فوق تخصص، تخصص، Ph.D ، کارشناسی ارشد و کارشناسی اخذ شده و برای تعدادی از آنها، بازدید بورد صورت گرفته و نتیجه نهایی حاصل شده است و امسال در چند رشته از جمله روانشناسی بالینی و پرستاری در مقطع Ph.D و ایمونولوژی و علوم اعصاب در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو انجام می‌شود.

وی با اشاره به خرید و نصب سه دستگاه شبیه ساز احیا در دانشگاه علوم پزشکی زنجان، اظهار کرد: اگر بخواهیم با تکنولوژی و پیشرفت‌های روز دنیا و انقلابی که در حوزه علم رخ داده است، همگام باشیم لاجرم باید وارد عرصه هوش مصنوعی شویم و دانشگاه با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند.

دکتر محمدرضا زراعتی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه دانشگاه در راستای توسعه آموزش، ورود به عرصه هوش مصنوعی و آموزش فعال به جای سیستم‌های آموزشی سنتی است که در حال حاضر با همکاری اساتید گروه زنان آغاز شده و امیدواریم با همکاری سازمان نظام پزشکی و دانشگاه تداوم یابد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha