آیین تجلیل از برترین های بخش کشاورزی فارس در شیراز برگزار می شود

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از برگزاری سی و هفتمین دوره انتخاب، معرفی و تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی این استان در سال زراعی گذشته خبر داد.

به گزارش خبگزاری سلامت (طبنا) از فارس، معصومه مویدی گفت: آیین معرفی برترین های بخش کشاورزی استان فارس روز یک شنبه بیست و هشتم خردادماه در سالن جلسات مدیریت آموزش و پرورش عشایر با حضور مقامات ارشد استانی مرتبط با بخش کشاورزی و معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: نمونه¬های بخش کشاورزی بهره بردارانی هستند که از نظر کمیت و کیفیت محصول تولیدی نسبت به سایر بهره¬بردران هم صنف در یک سال زراعی، بالاترین امتیاز را از مجموع شاخص های عمومی و تخصصی احراز نموده اند.

مویدی ابراز کرد: از 287 شرکت کننده که در سال زراعی 1401-1400 در موضوعات مختلف به تفکیک زیر بخش¬های گوناگون کشاورزی شرکت نمودند که از این تعداد 75 نفر به عنوان نمونه استانی انتخاب شدند و از بین نمونه های استانی، هفت نفر به عنوان نمونه در سطح ملی مقام کسب کردند.

این مقام مسئول اظهار کرد: نمونه ها از زیر بخش های زراعت، باغبانی، آب و خاک، مکانیزاسیون، تولیدات دامی، امورعشایری، محصول گواهی شده، شیلات و آبزیان، ترویج، صنایع کشاورزی، بازرگانی و تشکل های بخش کشاورزی انتخاب و معرفی شدند.

وی بیان کرد: تولید کننده انجیر دیم از شهرستان استهبان، پرورش دهنده گوساله از شهرستان کوار، مودی زکات از شهرستان گراش و بیمه گذار بخش کشاورزی از شهرستان آباده بهره برداران نمونه ملی هستند.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اضافه کرد: واحد صادرکننده انجیر دیم استهبان، شرکت تعاونی کشاورزی داراب و شرکت تعاونی تولید روستایی مرودشت از دیگر نمونه های ملی می باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha