سومین نیروگاه خورشیدی استان زنجان به بهره برداری رسید

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از آغاز تولید سومین نیروگاه بزرگ انرژی خورشیدی ۱۱۷ کیلوواتی استان زنجان در دانشگاه کار خرمدره خبرداد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان،رامین کاظمی در جمع خبرنگاران با اعلام این‌که این نیروگاه توان تولید ۱۷مگاوات‌ساعت برق در ماه را دارد، اظهار کرد: خوشبختانه با مساعدت ریاست دانشگاه خرمدره و نگرش درست این واحد دانشگاهی به تولید انرژی و افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه کار، این نیروگاه طراحی، ساخت و وارد مدار شد.

وی با اشاره به افزایش روزافزون مصرف انرژی و درخواست برق در سطح کشور، بیان کرد: سالیانه مصرف انرژی در کشور با افزایشی .... درصدی روبروست و برای جبران ناترازی تولید و توزیع باید نیروگاه‌های جدیدی احداث شود.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تصریح کرد: و بهترین راه‌کار در این راستا افزایش تعداد نیروگاه‌های تولید پراکنده است که با هزینه کمتر و سریع‌تر به بهره‌برداری می‌رسند.

کاظمی، با توجه به روزهای آفتابی پرتعداد در طول سال زنجان، افزود: این استان‌ جز استان های مستعد برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی است و همچنین شرایط آب و هوایی و دمای مطلوب بازدهی نیروگاه‌ها خورشیدی در این استان از میانگین کشوری بالاتر بوده که باید با برنامه‌ریزی به سوی افزایش نیروگاه‌های خورشیدی گام برداریم.

وی نیروگاه ۱۱۷کیلوواتی دانشگاه کار خرمدره را سومین نیروگاه بزرگ خورشیدی استان برشمرد و گفت: این نیروگاه پس از نیروگاه ۷مگاواتی ابهر و نیروگاه ۲۰۰کیلوواتی روستای دوسران سومین نیروگاه بزرگ خورشیدی استان است که با بهره‌گیری از ۲۱۶ پنل ۵۴۵ واتی و یک دستگاه اینورتر ۱۰۵کیلوواتی طراحی و اجرا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha