کد خبر: 200215
۲۹ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۴۸
۲۵ درصد شبکه آب فرسوده است

مدیرعامل آبفای مازندران با اشاره به فرسوده بودن ۲۵ درصد شبکه آب استان، گفت: برای اصلاح این شبکه نیاز به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

بهزاد برارزاده در گفت‌وگو با طبنا، با بیان اینکه در مازندران به برکت پیگیری مسئولان در دولت سیزدهم موقعیت خوبی برای رفع مشکلات بخش آب ایجاد شد، اظهار کرد: کتابچه تنش آبی مازندران تدوین و دغدغه‌ها به وزارت نیرو اعلام شد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰ شهر و ۲۱۳ روستای مازندران دارای تنش آبی است و این نارسایی نیازمند نگاه ویژه مسئولان ارشد کشور برای رفع مشکلات در این خصوص است.

مدیرعامل آبفای مازندران با اشاره به کمبود مخازن و تامین منابع، بهسازی چاه‌ها و یا حفر چاه‌ها، گفت: مازندران برای اینکه میزبان خوبی برای هم میهنان باشد نیازمند توجه ویژه است.

برارزاده با بیان اینکه تنها از ۱۲ درصد آب‌های سطحی استفاده می‌شود، تصریح کرد: این ۱۲ درصد شامل سد میجران، سد آیت‌الله صالحی مازندرانی و سد شهید رجایی است.

وی تاکید کرد: ۸۸ درصد باقی مانده از ۷۴۰ حلقه چاه و ۳۷۳ دهنه چشمه تامین می‌شود که مسلما نیازمند مدیریت بحران در مازندران است. زیرا اگر چاهی خراب شود و یا چشمه‌ای دچار کدورت شود در ارائه خدمات با چالش مواجه خواهیم شد.

این مسئول استانی با اشاره به اینکه برای هدایت آب‌های سطحی باید اقدامات ویژه و بنیادین انجام شود، گفت: در مازندران ۲۱ هزار شبکه آب وجود دارد، از این میزان ۵ هزار و ۳۰۰ متر یعنی ۲۵ درصد شبکه‌ها فرسوده است که نیازمند به کمک شوراها، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها است.

برارزاده گفت: برای بهسازی و اصلاح شبکه‌های آب استان نیاز به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha