الزام کاهش ۳۰ تا ۶۰ درصدی مصرف برق ادارات استان زنجان در فصل گرم سال

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: کلیه دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و تمام ادارات استان زنجان ملزم به کاهش ۳۰ درصدی مصرف نسبت به سال گذشته و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،پیام جوادی ظهر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس مصوبه دولت کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی کشور باید در طول مدت اوج‌بار تابستان مصرف برق ساختمان اداری خود را حداقل ۳۰درصد کاهش دهند.

وی افزود: این میزان کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته در ساعات اداری الزامی است و در ساعات خارج از زمان اداری نیز ملزم به کاهش ۶۰درصدی مصرف برق خود هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، اظهار داشت:با توجه به افزایش مصرف برق در ساعات میانی روزهای گرم سال و ایجاد ناترازی در تولید و توزیع برق مدیریت مصرف در دسترس‌ترین راهکار برای تامین برق پایدار مشترکان است.

جوادی تصریح کرد: در همین راستا هیئت دولت زمان کاری ادارات را از ۱۵خرداد تا ۱۵شهریور از ساعت ۶ تا ۱۳ مصوب کرد تا با این تغییر بار مصرفی بالای ادارات و ارگان‌های دولتی را کاهش دهد تا مشترکان خانگی بدون خاموشی تابستان را سپری کنند.

وی با بیان اینکه کاهش ۳۰درصدی برق در ساعات اداری به راحتی با به کارگیری راهکارهای ساده در دسترس است، تأکید کرد:مدیران دستگاه‌های دولتی باید با جدیت نسبت به رعایت این مصوبه اقدام کنند و کارشناسان توزیع برق نیز به‌صورت لحظه‌ای میزان مصرف دستگاه‌ها را پایش می‌کنند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha