بالای ۵۰ درصد مصوبات سفر ریاست جمهوری به زنجان محقق شده است

استاندار زنجان گفت: بالای ۵۰ درصد مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان زنجان از لحاظ بودجه ای به استان اخذ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، محسن افشارچی در جلسه جمع بندی و پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در حضور معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه در ۲ سال گذشته نگاه دولت به تغییر نگاه دولت از نظام سلطه به نگاه جامع حرکتی به دنیا است اظهار کرد: این دولت در ۲ سال گذشته تلاش کرده است ساز و کارهای این نگاه را به صورت زیرساختی فراهم کند.

وی با توجه به محدودیت های ایجاد شده در سال های گذشته برای دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: این دولت تمام تلاش خودرا کرده است تا ساز و کارهایی را در نظر گیرد تا اعتماد مردم را نسبت به نظام پیش از پیش تقویت کند و راه های جدیدی نیز برای حرکت اقتصادی ایجاد کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه دولت در این مسیر روش های مختلفی را مدنظر قرار داده است تا مشکلات پیش رو حل کند، افزود: تلاش ما و تلاش دولت در راس برای ایجاد کریدور های جدید ترانزیتی برای ایجاد درآمد،روش های روش تولید، افرایش صادرات، احیای واحد های راکد، اقتصاد بین الملل در مسیر حرکتی سیاست خارجی و...است که در آینده خودش را نشان خواهد داد.

افشارچی با بیان اینکه آن چیزی که در استان انجام می شود به صورت زیرساختی در حوزه سرمایه گذاری و ...که مربوط به استان است، نیاز به خلاقیت و تلاش استانی است، افزود: خوشبختانه در این راستا استان به صورت مثبتی در حال حرکت است که نمونه آن در زیست بوم دانش بنیان تا اطلس سرمایه گذاری استان و... در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه در حوزه پروژه های زیرساختی در استان نیاز به هماهنگی بالادستی در سطح کشور داریم، خاطر نشان کرد: اصالتا پروژه های اصلی استان در حوزه آب و راه بوده که در در راس این پروژه های راه ۲خطه کردن راه آهن، کریدور جنوب به شمال و..است که نیاز به نگاه متفاوت سطح کشور است تا سال جاری به اتمام برسد.

استاندار زنجان با بیان اینکه ما میتوانیم جنوب غربی استان و غرب کشور را با استفاده از این کریدور به شمال کشور وصل کنیم، افزود: با به پایان رسیدن سه پروژه مهم راه استان های آذربایجان‌غربی، کردستان، همدان به شمال کشور از طریق استان زنجان وصل می‌شود که باعث آبادانی مسیرهای کم برخوردار در استان خواهد شد.

افشارچی در ادامه با اشاره به پروژه های مهم آب در استان زنجان گفت: دو پروژه در حال انجام است که سد مهم بلوبین و مراش و پروژه های آبرسانی از این سدها است که بخشی از مورد نیاز استان است.

وی با اشاره به پروژه های نیمه تمام استان گفت: امیدواریم با کمک و همراهی تسریع در امر مولد سازی تامین مالی شود و پروژه ها به اتمام برسد.

این مسئول با بیان اینکه بالای ۵۰ درصد مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان از لحاظ بودجه ای اخذ شده است، بیان کرد: بالای ۷۵ درصد نیز جز تعهدات سازمان برنامه و بودجه بوده است که در استان میسر شده است و اعتبار لازم تخصیص یافته است.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha