توزیع ۲۷۷ همت اعتبار عمرانی در کشور/ افزایش ۱۴ هزار تخت بیمارستانی در طی ۲ سال

معاون اجرایی رئیس جمهور، گفت: برای اولین بار در سازمان برنامه و بودجه ۲۷۷ همت اعتبار عمرانی در کشور توزیع شده است، که این اتفاق بعد از تاریخ انقلاب بی نظیر بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، محسن منصوری عصر روز سه شنبه(۳۰ خردادماه) در جلسه جمع‌بندی و پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان زنجان، با بیان اینکه فرصت کم نظیری در دولت ایجاد شده است و در طلایی ترین فرصت خدمت قرار داریم، اظهار کرد: طبق ترسیم فرایند ۵ مرحله ای مقام معظم رهبری در مسیر تحقق تمدن اسلامی، دو رکن انقلاب اسلامی و تحقق نظام اسلامی طی شده است.

وی افزود: در مرحله دولت اسلامی و شکل‌گیری جامعه اسلامی هستیم و به تحقق دولت اسلامی‌ نزدیک می‌شویم، تا بتوانیم فرایند ۵ گانه را تکمیل و به سمت تحقق تمدن اسلامی پیش برویم.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت اسلامی مولفه‌های مختلفی دارد که یکی از آنها منش و روش کارگزاران است، بیان کرد: بخشی از تحقق دولت اسلامی اصلاح فرایندها و ساختارها است که دولت در این حوزه به طور جد وارد شده است و در بسیاری موارد دولت شفافیت ایجاد می‌کند.

منصوری با بیان اینکه دولت خود را مکلف به کار می‌داند و در همه سطوح دولت، باید فرایند کار، جهادی و انقلابی باشد، اظهار کرد: حضور مستمر بین مردم دستاوردی است که دولت در این زمینه موفق بوده است که همین حضور میدانی دولت گره‌گشا بوده و در حال حاضر کار دولت میدانی انجام می‌شود نه کار کارتابلی!

منصوری با بیان اینکه خودمان میدانیم در حوزه اقتصادی کم و کاستی داریم و مشکلات داریم، و مردم نارسایی معیشتی دارند، افزود: خبرهای خوب در این حوزه زیاد است، خبرهایی که آینده روشن اقتصادی را نوید می‌دهد و فرآیند رو به بهبود است و شاخص تورم در کشور کاهشی است.

توزیع ۲۷۷ همت اعتبار عمرانی در کشور

وی با بیان اینکه در حوزه تولید، تولید ناخالص افزایش پیدا کرده و شاخص رشد پس از ۶ سال متوسط بالای ۴ را تجربه می‌کند، خاطر نشان کرد: در حوزه صنعت اتفاقات خوبی رخ‌ داده است که در صنعت خودروسازی رشد تولید جدی داشته ایم که از تولید ۹۰۰ هزار خودرو در سال به تولید بیش از ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو رسیده‌ایم.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه برای اولین بار در سازمان برنامه و بودجه ۲۷۷ همت اعتبار عمرانی در کشور توزیع شده است، افزود: این اتفاق بعد از تاریخ انقلاب بی نظیر بوده است و پروژه های چند ده ساله در حال افتتاح هستند.

۱۴ هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت مراکز درمانی کشور اضافه شده است

منصوری با بیان اینکه پروژه‌های فاخری نیز در حوزه بهداشت به بهره‌برداری رسیده است، خاطر نشان کرد: ۱۴ هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت کشور در طی ۲ سال اضافه شده است که اتفاق کم نظیری است.

وی با اشاره به افتتاح بزرگترین پروژه بیمارستانی مهدی کلینیک بعد از انقلاب بوده است، افزود: دومین پروژه مهم بیمارستانی بهداشت و درمان نیز آماده افتتاح است که طی چند روز آینده با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

این مسئول با بیان اینکه در کشور و دولت فضای کار جهادی حاکم است، بیان کرد: نهضت اتمام پروژه های نیمه تمام شکل گرفته است که با پیگیری ها و وقت لازم و کارشناسی شده بر پروژه های نیمه تمام نقطه پایان بگذاریم تا پروژه بازی در کشور نباشد.

مدیران به صورت جدی پیگیر مصوبات سفر باشند

منصوری با بیان اینکه حدود ۴ هزار میلیارد تومان در سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان مصوب شد که ۵۰ درصد آن پرداخت شده است، اظهار کرد: تکمیل پروژه دو خطه کردن راه‌آهن‌زنجان به تهران به ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در این خصوص تقسیم کار صورت گرفته تا در یک برنامه یک ساله تامین شود تا در هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های حوزه آب جز مطالبات مهم است، اظهار کرد: در این‌ حوزه دولت به صورت ویژه کمک لازم را در این حوزه میکند و وزارت نیرو نیز ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دو سال آینده به پروژه‌های استان علاوه بر مصوبات قبلی وزارت نیرو و مصوبات سفر ریاست جمهوری کمک خواهد کرد.

این مسئول با بیان اینکه مدیران به صورت جدی، پیگیر و جهادی مصوبات سفر را پیگیر باشند، افزود: این مصوبات وعده دولت به مردم است و متولی پیگیری نیز مدیران هستند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha