جوانی جمعیت؛ یکی از 3 اولویت مهم وزارت بهداشت در سال جاری

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آئین اختتامیه نخستین رویداد جایزه استانی جوانی جمعیت، جوانی جمعیت را یکی از سه اولویت مهم مجموعه وزارت بهداشت در سال جاری عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «حسین فرشیدی» در این آیین که در استانداری فارس برگزار شد، ضمن تبریک سالروز پیوند مقدس حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، آنان را الگوی ممتاز جهان برشمرد و تاکید کرد: وقتی صحبت از جوانی جمعیت و حمایت از خانواده می شود، ائمه اطهار برای بشریت الگو هستند.

او در این آیین با قدردانی از فعالان حوزه جوانی جمعیت به ویژه دکتر «محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس برای درایت و تلاش در حوزه خانواده و جوانی جمعیت استان فارس، همچنین دکتر «سید وحید حسینی» رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به سبب هدایت مجموعه سلامت استان در مسیر تحقق اهداف جوانی جمعیت؛ افزایش و تقویت مراکز مشاوره و درمان ناباروری را از رویکردهای مهم عملیاتی در این حوزه خواند.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اهداف حمایت از خانواده و جوانی جمعیت؛ تلاش برای ترویج ازدواج به ویژه ازدواج دانشجویی، فرهنگ سازی برای فرزندآوری متاهلان، تلاش برای کاهش سقط جنین و اجرای طرح «نفس» را از جمله گام های عملیاتی در این زمینه خواند.

دکتر فرشیدی در تحقق اهداف جوانی جمعیت، ایجاد زمینه های ازدواج را از اولویت های برنامه ریزی در حیطه جوانی جمعیت خواند.

او در بخش دیگری از صحبت های خود، سقط عمدی جنین را از جمله چالش های این حوزه برشمرد که نبود آگاهی مناسب در میان زوجین، نسبت به قوانین و مقررات مربوط به این حوزه یکی از عواملی است که موجب این اقدام در جامعه شده است.

نقش کارآمد بهورزان در تحقق اهداف جوانی جمعیت

معاون بهداشت وزارت بهداشت با دعوت از روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور و مسوولان حوزه سلامت برای ورود به این موضوع و شناسایی چالش های مرتبط، بهره مندی از توانایی بهورزان را در این زمینه کارآمد ارزیابی کرد.

دکتر فرشیدی پیری جمعیت را موضوعی بسیار جدی دانست که تمام جهان را تهدید می کند و افزود: کشور ما نیز درگیر این خطر بزرگ شده و وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور در این زمینه می توانند نقش موثری داشته باشند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دستگاه اجرایی برگزیده در نخستین رویداد جایزه استانی جوانی جمعیت

در این آئین که صبح امروز، همزمان با سالروز پیوند مقدس حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برگزار شد، دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان دستگاه برگزیده اجرایی در نخستین رویداد جایزه استانی جوانی جمعیت مورد تقدیر قرار گرفته و تندیس و لوح سپاس این موفقیت، به دکتر «سید وحید حسینی»، رئیس دانشگاه اهدا شد.

رونمایی از پوستر رویداد جوانی جمعیت فارس با حضور دکتر «حسین فرشیدی» معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دیگر بخش این آئین بود.

این آیین صبح امروز سه شنبه، سی ام خرداد 1402 در سالن شهید امامی استانداری فارس و با حضور دکتر «محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس، دکتر «سید وحید حسینی» رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و دکتر «عباس رضائیان زاده» معاون بهداشت دانشگاه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha