عینک بدبینی نسبت به دانشگاه علوم پزشکی زنجان را برداریم/۷پرونده قتل منجر به سازش شد

رئیس کل دادگستری استان زنجان، گفت: دانشگاه علوم پزشکی زنجان توفیقات خوبی بخصوص در دوره جدید مدیریتی دارد و نباید همیشه عینک بدبینی نسبت به این حوزه بزنیم چرا که امروزه نکات مثبتی در بهداشت و درمان استان را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، اسماعیل صادقی نیارکی ظهر روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه هفته قوه قضائیه از یکم تیر الی ۷ تیر در سطح کشور با برنامه های مختلف برگزار می‌شود، اظهار کرد: در سطح استان زنجان ۲۱۳ برنامه در طی این هفته در سطح استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تشریح برنامه های این هفته در استان، بیان کرد: حضور در مزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه استان،برپایی میز خدمت، همایش تکریم قضات، افتتاح مرکز مهر، برگزاری همایش طب قضا، تببین اقدامات دادگستری، برگزاری مسابقات ورزشی، و...از جمله برنامه های این هفته است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه دادگستری در اجرای عدالت نقش بسیار مهم دارد، افزود: شعار هفته قوه قضائیه در سال جاری" برای مردم در راه عدالت" نام گذاری شده است که باید این شعارها باید همراه با عمل باشد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده دادگستری زنجان در سال ۱۴۰۱، بیان کرد: در حوزه ماموریت های اصل ۱۵۶ قانون اساسی و فرماین ۸ گانه مقام معظم رهبری در سال گذشته عمل با قدرت در سند تحول، مبارزه با فساد و ساختارهای فساد زا، تقویت دانش قضایی، تشویق و تنبیه درون قوه و... اقداماتی انجام شد.

وی با اشاره به برنامه های عملیاتی سال گذشته گفت: در سال گذشته ۱۰ ماموریت و ۹ اقدام با ۲۰۰ برنامه انجام شده است که دادگستری زنجان در اجرای سیاست ها و برنامه های دادگستری استان حائز رتبه ششم کشوری شد ودر کاهش ورودی صلح و سازش و کاهش پرونده های معوق نیز موفق به کسب رتبه اول شده است.

رئیس دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته ۳۰۷ هزار و ۸۴۷ فقره پرونده در زنجان رسیدگی شده است، خاطر نشان کرد: در اجرای احکام ۳۹ هزار و ۲۹۹ فقره پرونده سلب احکام شده است و بالغ بر ۵ هزار پرونده درحال اجرا نیز داریم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به اقدامات حوزه پیشگیری در استان، افزود: تنها استانی در کشور هستیم که در ورودی پرونده روند کاهشی دارد که با مجاهدت و همکاری همکاران کاهش ورودی یکتا ۹ درصد و ۵ درصد غیریکتا را داشته ایم.

وی با بیان اینکه میانگین صلح و سازش در کشور ۳۸ درصد است، افزود: استان زنجان در زمینه پرونده های صلح و سازش ۵۸ درصد موفق بوده که در سال گذشته ۷ پرونده قتل منجر به سازش شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در شعب رسیدگی احکام ۲۲ روز کاهش پیدا کرده است، گفت: جز استان‌های اول در کشور هستیم که ۱۵ درصد پرونده‌های یکتای ما بدون کاغذ است، که این آمار در خیلی از استان‌های برخوردارتر و پرقدرت تر زیر ۱۰ درصد است.

عینک بدبینی به حوزه بهداشت و درمان استان نزنیم

وی در ادامه به پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص ورود به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی در ایجاد نارضایتی ها بیان کرد: در برابر قانون تمامی آحاد جامعه برابر هستند و با هیچ ارگانی مماشات نداشته و طبق قانون عمل میکنیم و اگر در بیمارستان، و جرمی توسط پزشک، پرستار، مدیر و.. اتفاق افتد ورود میکنیم که دو الی سه پرونده در این خصوص داریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان توفیقات خوبی بخصوص در دوره جدید مدیریتی دارد و نباید همیشه عینک بدبینی نسبت به این حوزه بزنیم و که امروز نکات مثبتی در بهداشت و درمان استان داریم که چندین مورد تماس تشکر و قدردانی از این حوزه صورت گرفته است‌.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha