پیام تسلیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامِرد بمناسبت درگذشت علی رفیعی

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد در پیامی درگذشت علی رفیعی علامرودشتی نویسنده متعهد، کتاب شناس و پژوهشگر برتر کشور و عضو دایره المعارف بزرگ جهان اسلام و تشیع را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، متن تسلیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لامرد بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بعد از تو هیچ در دل سعدی گذر نکرد وان کیست در جهان که بگیرد مکان دوست

درگذشت کتاب‌شناس، محقق و پژوهشگر متون تاریخی و رجالی، مرحوم مغفور علی رفیعی علامرودشتی رحمه الله علیه ضایعه ای جبران ناپذیر برای فرهنگ وران و اهالی قلم بود.

زنده یاد علی رفیعی دروس حوزوی را ابتدا در نجف و بعد در قم در محضر بزرگانی چون آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله مرعشی گذراندند. از زمان تاسیس دایره‌المعارف‌ بزرگ اسلامی و تشیع به نوشتن مقاله و همکاری با مراکز علمی مشغول شدند. همزمان با کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی همکاری داشت و به نوشتن مقالاتی برای مجله میراث شهاب اهتمام داشت و برای تألیف دانشنامه کتابخانه‌های جهان اسلام کوشش‌ها کرد و کتابها نوشت.

زندگی‌نامه‌نویسی و شرح احوال‌نگاری یکی از علائق فرهنگی ایشان بود که زندگینامه سید مرتضی، آیت‌الله مرعشی، دانشمندان خوی و سلماس و بسیاری دیگر از مفاخر دینی و رجالی، به قلم او به رشته تحریر درآمد. چاپ بیش از 38 اثر علمی و از جمله کتاب" تاریخ و جغرافیا و رجال علمی و ادبی علامرودشت" ایشان را به چهره ای محبوب در این سامان تبدیل کرده بود.

آثار علمی و پژوهشی ایشان برای همیشه زینت بخش گنجینه تاریخ و فرهنگ این دیار خواهد بود.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت این نویسنده و پژوهشگر اندیشمنددیارمان را به جامعه فرهنگی کشور، استان فارس و شهرستان لامرد بویژه اهالی قدرشناس علامرودشت و خانواده گرانقدر وصبور ایشان تسلیت عرض نموده، آمرزش و رضوان الهی و هم نشینی با اولیاء، صلحا و شهدا را از برای این استاد فقید آرزومند است.

از شمار دو چشم یک تن کم وزشمار خرد هزاران بیش

پنجم تیرماه هزار و چهارصد و دو

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لامرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha