شناسایی ۹۰۰زوج نابارور در شهرستان لامرد

دشت پیما، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد گفت: ارائه خدمات درمانی ناباروری در کلینیک ناباروری(IUI) بیمارستان حاج محمود حاج حیدر لامرد با تعرفه دولتی به زوج های نابارور صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر علیرضا دشت پیما رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد از ارائه خدمات درمانی به زوج های نابارور خبر داد و گفت: مرکز درمانی ناباروری(IUI) بیمارستان حاج محمود حاج حیدر شهرستان لامرد در اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هئیت استانی و دکتر موسوی نماینده مردم شهرستان های لامرد ومهر در محلس شورای اسلامی حضور داشتند افتتاح گردید.

وی گفت: این مرکز بعنوان هشتمین مرکز درمان ناباروری آی یو آی(IUI) استان می باشد که با توجه به اینکه میزان قابل توجهی از زوج های شهرستان لامرد دچار ناباروری هستند این مرکز وظیفه خود می داند تا با کمترین هزینه ارائه خدمت کند.

وی گفت: موضوع جوانی جمعیت یکی از اولویت های مهم نظام سلامت شهرستان، استان و کشور محسوب می شود و ما متولیان امر نیز وظیفه خود میدانیم تا جهت این امر مهم ارائه خدمت کنیم و در همین راستا این مرکز ناباروری فعالیت خود را دوچندان کرده است.
وی، با بیان این موضوع که برای راه اندازی این مرکز که کارهای تخصصی درمان ناباروری زوجین را انجام می‌دهد بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است خاطرنشان کرد: این مرکز، با ارائه کلیه خدمات ناباروری آی یو ای(IUI) با تعرفه دولتی و همچنین با نظارت مستقیم متخصصین، کلیه خدمات را ارائه می دهد.

وی تصریح کرد: آی یو ای(IUI) یکی از روش های درمان ناباوری و به معنی تزریق اسپرم به درون حفره ی رحم می باشد که این روش معمولا احتمال تماس تخمک با اسپرم را در محیط رحم افزایش می دهد و شانس وقوع بارداری را نیز افزایش می دهد که کاربرد فراوانی در درمان ناباروری دارد.

دکتر دشت پیما، با بیان این مطلب که در شهرستان لامرد بیش از ۹۰۰زوج نابارور وجود دارد خاطرنشان کرد: امید است با همت خیرین و پی گیری مسولین این مرکز مجهزتر شود تا بتواند خدمات بیشتری ارائه دهد.

وی اظهار کرد: کلینیک درمان ناباروری (IUI) بیمارستان حاج محمود حاج حیدر شهرستان لامرد، هر هفته روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بجز روزهای تعطیل رسمی، دایر بوده و آماده خدمت رسانی به بیماران می باشد که جهت مراجعه به ساختمان کلینیک ناباروری واقع در جنب بخش ام آر آی شهید سلیمانی بیمارستان مراجعه نمایند یا جهت رزرو با شماره (۰۹۱۷۹۶۹۱۴۰۳) تماس حاصل فرمایند.

وی افزود: این مرکز دارای بخش های مشاوره، پزشک متخصص، اتاق‌های جراحی ناباروری، طب سنتی، سونوگرافی، آزمایشگاه و... می باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: امید است با همراهی خیرین عزیز که همیشه یار ویاور ما بوده و هستند، بخش آی وی اف (IVF) را به زودی در این مرکز راه اندازی کنیم تا شاهد ارجاع بیماران به مراکز درمانی دیگر نباشیم.

خبرنگار: محمود صابری زاده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha