توسعه آموزش در مناطق روستایی راهکاری جهت مقابله با حوادث

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در تلاش هستیم با توسعه آموزش در مناطق شهری و روستایی مردم را در حوادث و سوانح مختلف آماده کنیم چرا که خود مردم در دقایق اولیه حوادث  بسیاز تاثیرگذار هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حکمت اله هاشمی در حاشیه  مراسم تجهیز خانه هلال سجاس اظهار کرد: خانه های هلال دردقایق اولیه حوادث و سوانح تاثیرگذار هستند و می توانند شناسایی، اطلاع رسانی و اقدامات اولیه را تارسیدن نیروهای امدادی انجام دهند.

وی یادآوری کرد: در خانه های هلال در تلاش برای آموزش، جذب، ساماندهی و تمرین آمادگی در حوادث و سوانح مختلف هستیم به مردم آموزش می دهیم چرا که خود مردم در دقایق اولیه حوادث تاثیرگذار هستند و باید شعار هر خانه یک امدادگر را محقق کنیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: اعضای فعال و داوطلبان ارزش های جامعه هستند و ما نیز بر حسب وظیفه ای که داریم و آنچه که ماندگار خواهد ماند باید فعالیت و خدماتی است که ارائه می دهیم مورد رضای خدا و هموطنان باشد.

هاشمی با بیان اینکه نگاه مثبتی برای ارائه خدمات به هموطنان داریم، بیان کرد: امکانات را از مرکز استان به شهرستان ها سوق می دهیم چرا که شهرستان ها محور فعالیت و حرکت هستند.

وی تصریح کرد: مسئول خانه هلال سجاس و اعضایی که در این مرکز مشغول بکار هستند بسیار تاثیرگذار بوده چرا که می توانیم با هزینه کم بزهکاری های را ریشه کن کنیم و این مهم بازدارنده است و افراد به سمت کارهای خیر و انفاق سوق پیدا می کنند و از طرفی نیز اعتقادات آنها تقویت می شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: این نگاه های مثبت بسیار مهم و با ارزش است چرا که آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد که باید این تفکرو دیدگاه ها را در سطح کشور تسری دهیم.

هاشمی در ادامه بااشاره به تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیونی و خودروی ست نجات شهرستان خدابنده گفت:  برای خانه هلال سجاس نیز با توجه به اندیشه بزرگ این مرکز را با همکاری خیرین  بزرگ تر و توسعه خواهیم داد.

نگاه به ایجاد اشتغال نباید با دیدگاه مدرنیته باشد

حجت الاسلام موسی حسینی قاضی دادگاه سجاس و عضو داوطلب هلال احمر نیز در این مراسم افزود: هلال احمر با توجه به وظایف و رسالت هایی که دارد برای همه قابل احترام است و به شخصه دیدگاه مثبتی به هلال احمر دارم و نقطه شروع فعالیتم در دوره نوجوانی از هلال احمر و فراگیری آموزش ها نیز در این مجموعه بوده است.

وی با بیان اینکه خانه هلال سجاس در راستای ایجاد اشتغال بانوان فعالیت دارد، اظهار کرد: نگاه مقام معظم رهبری در خصوص راه اندازی کارگاه های کوچک  با هزینه کم و بازدهی بیشتر می باشد که این مهم را خانه هلال این شهر محقق کرده است.

قاضی دادگاه سجاس با بیان اینکه خانه هلال سجاس با کمترین امکانات بخشی از زوایای مشکلات را حل کرده است، افزود با اشتغال خانم ها در چنین کارگاه های کوچک بسیاری از مسائل و مشکلات حل خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: نگاه به ایجاد اشتغال نباید با دیدگاه مدرنیته باشد چرا که کارگاه های کوچک با کمترین امکانات و نگاه مثبت بسیاری از مشکلات جامعه را حل خواهد شد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha