نشست مشترک معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و ایرانشهر برگزار شد

نشست مشترک معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و ایرانشهر در خصوص بررسی ظرفیت های همکاری پژوهشی و فناوری های سلامت دو مجموعه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه گفت: در این نشست که به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برگزار شد، مسایل و چالش های حوزه سلامت ایرانشهر و زمینه های همکاری تحقیقاتی میان دو دانشگاه بررسی شد.

دکتر «محمد هاشم هاشم پور» همچنین در این نشست برای همکاری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارایه خدمات مشاوره ای در حوزه مدیریت طرح های های پژوهشی و فناورانه و برگزاری کارگاه آموزشی به ویژه در حوزه توسعه فناوری های سلامت اعلام آمادگی کرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز گفت: ایرانشهر در منطقه مرزی ایران و پاکستان قرار دارد و تردد های میان مرزی در گسترش بیماری های واگیر نقش دارد.

دکتر «عباس بلوچی» افزود: اعتیاد به مواد مخدر، حوادث رانندگی، عقرب گزیدگی، مالاریا، تالاسمی و سرطان ها، از جمله مسایل حوزه سلامت در ایرانشهر است که در مرحله نخست، نیازمند اجرای مطالعات توصیفی است.

او در خصوص ظرفیت های ایرانشهر نیز گفت: گیاهان بومی این منطقه که به طور سنتی در درمان بیماری ها توسط ساکنان این منطقه استفاده می شود، از منظر طب ایرانی، قابل مطالعه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha