کوتاهی در اجرای قانون عفاف و حجاب ، به سایر معروفات نیز سرایت خواهد کرد

رئیس شورای فرهنگ عمومی لامرد گفت: کوتاهی در اجرای قانون عفاف و حجاب ، به سایر معروفات نیز سرایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور اعضای حقیقی و حقوقی و میهمانان به ریاست حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد آزاد امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی با موضوع " اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصلاحات بیگانه در سر در واحدهای صنفی و تجاری و برنامه ریزی جهت بزرگداشت هفته عفاف و حجاب در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین آزاد امام جمعه و رئیس شورا ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت طی سخنانی اظهار داشتند: متاسفانه در ایامی که روزهای سرور و شادی اهل بیت می باشد، کشور سوئد با یک مجوز قانونی، اجازه دادند بی احترامی و هتک حرمت به یک میلیارد و نیم مسلمان دنیا کنند، وقتی که می بینند جهان فوج فوج به طرف اسلام روی می آورند، این ترس برای آنها ایجاد شده است و در نهایت به پشیبان اصلی مسلمانان یعنی قرآن کریم اهانت می کنند.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی یک ظرفیت بسیار بالایی است که پیشگیرانه باید ورود پیدا کند. به عنوان نمونه از ازدواجهایی که منجر به طلاق می شود، آسیب شناسی شود. طرحهایی که در این شورا به تصویب می رسد باید به خوبی اجرا شود.

امام جمعه شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کردند: دشمن دست بردار زندگی عفیفانه مردم ما نیست،نشانه آن هم این است که رسانه های دشمن ظریفانه حوزه عفاف و حجاب را مورد حمله و تهاجم قرار می دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد؛ برنامه های حوزه عفاف و حجاب نباید مقطعی باشد، برنامه ریزی ها باید مداوم، دقت و ظرافت لازم را داشته باشد. اگر در حوزه عفاف و حجاب کوتاهی صورت گیرد، این کوتاهی به سایر معروف ها نیز سرایت پیدا می کند.

احمد خضری فرماندار شهرستان نیز طی سخنانی اظهار داشتند: خروجی سیستم ما همان چیزی است که تعریف کرده ایم. اگر در حوزه هایی دچار آسیب شده ایم، قطعاً بدانید آنجا خودمان ضعف داشته ایم.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی تاکید کردند: در برنامه ریزی ها باید ذائقه مخاطب را لحاظ کنیم و فرهنگ سازی به خوبی صورت گیرد و گرنه جامعه آن برنامه را پس خواهد زد.

محمد هنرپیشه دبیر شورای فرهنگ عمومی نیز ضمن تشکر از اهتمام رئیس و اعضای شورای فرهنگ عمومی نسبت به اجرایی کردن مصوبات شورا ، طی سخنانی اظهار داشتند: متاسفانه در هفته ای که گذشت جامعه فرهنگی شاهد از دست دادن چهره نام آشنای کشور، نویسنده، پژوهشگر و فعال حوزه دائره المعارف بزرگ اسلامی و تشیع دکتر علی رفیعی علامرودشتی بود که این مصیبت را به فرهنگ وران، اهالی قلم و عموم مردم تسلیت می گوئیم.

اطلاع رسانی بصورت بنر و فضای مجازی در خصوص صدور تاییدیه نام از سامانه سردر قبل از صدور پروانه کسب واحدهای صنفی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای مرتبط، برگزاری همایش تجلیل از فعالان حوزه عفاف و حجاب، برپائی نمایشگاه و تبلیغات شکلی و فعالیت های حوزه فضای مجازی توسط اعضای کمیته عفاف و حجاب و تشکل های مردمی در هفته بزرگداشت عفاف و حجاب از مصوبات پنجاه و هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان لامرد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha