بیانیه مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در واکنش به هتک حرمت به قرآن کریم

مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در واکنش به هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، در متن این بیانیه آمده است :

بسم الله الرحمن الرحیم
یریدون لیطْفئوا نور اللّه بأفْواههمْ واللّه متمّ نوره ولوْ کره الْکافرون (صف/۶۱)

همزمان با تجمع میلیونی مسلمانان در کنگره جهانی حج، برگزاری ایام مقدسه امت اسلامی و برائت از مشرکین در سرزمین وحی و طنین فریاد وحدت مسلمانان به تبعیت و پیروی از قرآن کریم و عترت علیهم السلام، بار دیگر دست جنایتکار استکبار جهانی و دشمنان عنود به دین مبین اسلام از آستین برخی نابخردان کشور سوئد بدرآمده و به ساحت مقدس قرآن کریم، این کتاب مقدس الهی اهانت کردند.
این جسارت و توهین در دولتهای غربی که ادعایی بس پوشالی بر آزادی بیان و حقوق بشر دارند، بیش از گذشته دروغ و تزویر آنان را آشکار می‌سازد و نشان می دهد که حاکمیت این کشورها بر خلاف شعار آزادی، حتی برای مسلمانان کشورهای خودشان نیز اندک حرمتی قائل نیستند.
اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی و هم صدا با سایر مسلمانان و آزاداندیشان جهان، چنین اهانتی را برنمی‌تابد و این اقدام مذبوحانه به بهانه «آزادی بیان» و حرکت ضد انسانی و خشونت طلبانه و همچنین رفتارهای غیر قابل پذیرش و بر خلاف عرف و ادب و موازین حقوق بین الملل را تعرض به امت اسلام دانسته و آنرا با صدایی رسا و فریادی بلند محکوم می نماید.
از مجامع غربی و دولت‌های اروپایی مخصوصا دولت سوئد انتظار آن است تا ضمن جلوگیری از تکرار اهانت به مقدسات، در این خصوص اصل مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی را به طور جدی مورد توجه قرار دهد.
وعده خداوند صادق است و نابودی دشمنان نزدیک است.

مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha