تلاش شهرداری ها و دهیاری ها برای رسیدن به الگوی جامعه تراز انقلاب اسلامی

دکتر ایمانیه: ۱۴ تیر ماه روز شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست. مناسبتی که بر پایه‌ی افق دید جدیدی از رابطه خادم و مخدوم در جامعه انسانی شکل گرفت. بلدیه‌ها آمدند تا باری از دوش مردمان بکاهند و مردم، گوشه‌ای از اختیارات تصمیم گیری خویش را به آنان تفویض کردند تا این تبادل نشانه تمدن باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس دکتر محمدهادی ایمانیه به مناسبت ۱۴ تیرماه، روز شهرداری و دهیاری پیامی بدین شرح صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۴ تیر ماه روز شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست. مناسبتی که بر پایه‌ی افق دید جدیدی از رابطه خادم و مخدوم در جامعه انسانی شکل گرفت. بلدیه‌ها آمدند تا باری از دوش مردمان بکاهند و مردم، گوشه‌ای از اختیارات تصمیم گیری خویش را به آنان تفویض کردند تا این تبادل نشانه تمدن باشد.
اکنون، زیبنده آن است که شهرداری ها همت گمارند تا تمدن، رنگ و بوی هویت و فرهنگ بگیرد و با توزیع عادلانه امکانات، در نظر گرفتن ضعف‌ها و ظرفیت‌ها، توجه به بهداشتِ روح و روان آدمی، بهره‌گیری از نمادهای متوازن و دلنشین و تلاش در جهت خلق شهری پویا که در آن تمام اجزاء در تعامل هدفمند به یاری تامین آسایش و امنیت معنوی مردمان برآیند، در دستور کار قرار گیرد و بر همه ابعاد تصمیم گیری و زوایای اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها، رنگ فرهنگ بومی و ملی و دینی بپاشد.
همچنین شایسته است به جریان انداختن روح دیانت و همت در رگهای حیات زندگی روستایی، تلاش در جهت حفظ کارکردهای تولیدی روستا اعم از دامداری و کشاورزی، اشتغال مولد و ارائه الگوی مناسب محلی که نمونه کامل حفظ هویت و اصالت روستا تا رسیدن به جامعه تراز انقلاب اسلامی باشد در دستور کار دهیاری ها قرار بگیرد.
اینجانب ضمن تبریک این روز و عرض خدا قوت به همه عزیزان خدوم و زحمتکش اعم از شهرداران و دهیاران و کارمندان و مدیران مرتبط، از تلاش بی‌وقفه ایشان در جهت خدمت رسانی مطلوب و بی‌منت به مردم شریف فارس تشکر می‌نمایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha