کد ۲۴۷ چیست و نجات جان ۱۵ نفر در بیمارستان پیمانیه جهرم

گاهی نجات جان بیمار به لحظه و ثانیه های گذرایی بند است که تنها عملکرد به موقع می تواند بیمار را از مرگ نجات دهد. این زمان طلایی برای بیماران با سکته حاد قلبی با کد ۲۴۷ فعال می شود. کدی که تیم درمان در ۷ روز هفته بصورت ۲۴ ساعت برای آن آماده باش و هشیار هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر معصومه پور مختار رییس بیمارستان پیمانیه جهرم گفت: در ۶ ماه گذشته، کد ۲۴۷ (مدیریت درمانی سکته حاد قلبی) برای ۱۵ بیمار فعال شد. این کد به این معناست که در ۲۴ ساعت از شبانه روز و ۷ روز هفته هر بیماری که با سکته قلبی حاد به بیمارستان مراجعه نماید، بصورت اورژانس تمام درمان های لازم تا آنژیوپلاستی انجام می شود و از آسیب های برگشت ناپذیر به قلب و مرگ بیمار جلوگیری می گردد. پرستاران اورژانس و کت لب به عنوان بخشی از اعضای تیم ۲۴۷ در اجرای این برنامه نقش مهمی دارند.

وی اضافه کرد که در طی این مدت، تعداد ۶۰۶ آنژیوگرافی قلب توسط پزشکان متخصص بخش قلب انجام شده و ۱۱ بیمار تحت عمل جراحی بای پس قلب (پیوند رگ های کرونر قلب) قرار گرفته اند.

به گفته وی در این بیمارستان عمل های آنژیو گرافی و آنژیو پلاستی با روش جدید از طریق دست انجام می شود و هزینه تمامی عمل ها از عمل قلب باز تا آنژیوگرافی و آنژیو پلاستی با تعرفه دولتی صورت می گیرد.

گفتنی است دکتر رضا خواجه فوق تخصص جراحی قلب، دکتر احمد رستگاریان فوق تخصص بیهوشی جراحی قلب، دکتر محمد شجاعی متخصص قلب و فوق تخصص آنژیو پلاستی و دکتر خاطره دهقانی متخصص قلب و فوق تخصص آنژیوپلاستی از پزشکان بخش قلب بیمارستان پیمانیه جهرم هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha