اهمیت تلاش جمعی برای امید آفرینی، افزایش انگیزه و ارتقای آموزشی دانشگاه شیراز

آیین افتتاحیه دوره سه روزه اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی دانشکده پزشکی شیراز، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، رییس دانشگاه ضمن تبریک ولادت حضرت امام هادی (ع)، اعتباربخشی و ارزیابی را از ارکان مهم هر سازمان دانست که این مهم در دانشکده پزشکی موجب گشایش مسایل آموزشی می شود.

دکتر «سید وحید حسینی» با تاکید بر اهمیت اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی، بحران کرونا را عارضه اصلی مجموعه سلامت در چند سال اخیر برشمرد و بر اهمیت تلاش برای عبور از چالش های پیش آمده و احیای آموزش در حوزه سلامت، تاکید کرد.

او با اشاره به پیشینه آموزش پزشکی شیراز در سطح کشور، از تلاش اساتید برجسته و دانشجویان دانشگاه در حوزه آموزش و درمان به ویژه در بحران کرونا قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارایه توضیحاتی پیرامون آسیب هایی که حوزه آموزش را تهدید می کند، یادآور شد: در دوران همه گیری کووید19، آموزش مجازی جایگزین آموزش چهره به چهره شد و این بزرگترین آسیب کرونا به حوزه آموزشی بود و وظیفه کنونی و اصلی دانشگاه این است که برای ارتقای دانشگاه و احیای حوزه آموزش تلاش کند.

دکتر حسینی ضمن بیان دغدغه ها و نیازهای حوزه آموزش، اساتید، دستیاران و دانشجویان، از تیم ارزیاب بیرونی و اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی خواست تا با نکته سنجی و شناسایی نقاط ضعف این مرکز آموزش عالی، مسوولان دانشگاه را در ارتقای وضعیت آموزشی دانشگاه یاری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اساتید این دانشگاه را دلسوز، مجرب و عالم معرفی و ابراز امیدواری کرد تا با امید آفرینی، افزایش انگیزه، تلاش جمعی و هم اندیشی، تلاش کنیم با ارتقای حوزه آموزشی دانشگاه، موجب ارتقای وضعیت کیفی، هویتی و عملیاتی دانشگاه شویم.

تداوم بی وقفه آموزش پزشکی در شیراز، حتی در دوران جنگ و بحران کرونا

رییس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه نیز در این نشست ضمن تبریک ولادت امام هادی (ع) و عید بزرگ غدیر خم گفت: رویه اعتباربخشی، فرصت خوبی برای جمع بندی فعالیت های آموزشی است و این حیطه در دانشگاه ها، نیاز به تقویت دارد.

دکتر «کامران باقری لنکرانی»با بیان اینکه از گذشته تا کنون و با تلاش مسوولان و همت اساتید، هیچگاه موضوع آموزش در دانشکده پزشکی شیراز، حتی در دوران جنگ و بمباران های شیراز نیز متوقف نشده است، افزود: در دوران کرونا نیز این حوزه به فعالیت خود ادامه داد و هیچگاه تعطیل نشد.

او با اشاره به نقش گسترده فارغ ‌التحصیلان دانشکده پزشکی شیراز در مسوولیت های حرفه ای حوزه سلامت، ادامه داد: این نشان دهنده این است که با تلاش اساتید و مسوولان دانشگاه، آموزش هایی ارایه شود که دانش آموختگان با گره گشایی آشنا شوند و توان آنان در مدیریت، پاسخگویی و مسوولیت پذیری اجتماعی افزایش یابد.

دکتر باقری لنکرانی اساتید برجسته دانشگاه را سرمایه ای بزرگ خواند و گفت: ما مدیون اساتیدی هستیم که بنیانگذار و فعالان آموزش پزشکی در شیراز هستند و باید قدردان تلاش آنان در حوزه سلامت باشیم.

استقبال مسوولان دانشگاه از فضای نقادانه در مسیر ارتقای دانشگاه

دکتر «محمود نجابت» مشاور عالی رئیس دانشگاه نیز در این نشست با تاکید بر استقبال مسوولان دانشگاه از نقد منطقی و جدی و بهره گیری از تجارب ارزشمند اساتید مجرب تیم ارزیاب اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی دانشکده پزشکی شیراز، این دوره سه روزه را فرصتی ارزشمند خواند و ابراز امیدواری کرد تا با تلاش و هم اندیشی، آموزش دانشگاه رو به جلو پیش رود.

دکتر «محسن رازقی» معاون آموزشی دانشگاه دیگر عضو این نشست بود که ضمن تبریک ولادت حضرت امام علی نقی (ع) و عید غدیر خم عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز پذیرای نظرات ارزشمند تیم ارزیاب اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی دانشکده پزشکی شیراز است.

دکتر «سید حسام الدین نبوی زاده» رییس دانشکده پزشکی شیراز نیز در این نشست درباره سابقه درخشان طب در شیراز و فعالیت های انجام شده در دانشکده پزشکی شیراز از آغاز تا کنون، توضیحاتی ارایه داد.

همچنین دکتر «شاهرخ عزت زادگان» دبیر کمیته اعتباربخشی درونی دانشکده پزشکی شیراز در این نشست با بیان اینکه نخستین دوره نشست ارزیابی دانشکده پزشکی شیراز در سال 1398 برگزار شد، درباره نقاط قوت دانشکده پزشکی در ارزیابی پیشین، فرآیند اجرای برنامه اعتباربخشی پزشکی عمومی و نقاط قابل اصلاح در امور آموزشی، گزارشی ارایه کرد.

این نشست صبح امروز سه شنبه، سیزدهم تیر 1402 با حضور تیم ارزیاب اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی کشور، رییس، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اساتید و کمیته ارزیابی و اعتباربخشی دانشگاه در دفتر ریاست دانشکده پزشکی شیراز برگزار شد و این دوره، به مدت سه روز ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha