دومین برنامه اعتباربخشی بیرونی دوره پزشکی عمومی در شیراز، آغاز شد

دومین برنامه اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی دانشکده پزشکی شیراز، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آغاز شد و به مدت سه روز، با پایش تمامی ارکان آموزش پزشکی در شیراز، ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، سرپرست تیم ارزیاب بیرونی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی کشور در این آیین که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسوولان ارشد حوزه آموزش دانشگاه برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام هادی (ع) و گرامیداشت عید سعید غدیرخم، دانشگاه علوم پزشکی شیراز را از جمله مراکز آموزش عالی دارای پیشینه غنی در آموزش پزشکی کشور برشمرد.

دکتر «علی دواتی» اظهار کرد: موضوع اعتباربخشی دانشکده های پزشکی کشور، چند سالی است که آغاز شده و تمامی دانشکده های پزشکی مورد اعتباربخشی قرار می گیرند.

او با اعلام اینکه این برنامه سه روزه از امروز آغاز می شود، افزود: در این برنامه امتیازهای اعتباربخشی پس از انجام پایش در حوزه آموزش پزشکی، به این مراکز تعلق گرفته و دوره بعدی بازدید این مراکز نیز مشخص می شود.

سرپرست تیم ارزیاب بیرونی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی کشور نشست با اساتید، اعضای هیات علمی و دانشجویان را از دیگر بخش های این برنامه برشمرد و ادامه داد: نتیجه این بازدید به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی کشور ارسال می شود و پس از بررسی در کمیته اعتباربخشی، پرونده دور دوم این بازدیدها خاتمه می یابد.

دکتر دواتی با بیان اینکه در برخی از دانشکده های پزشکی کشور، بازدید دور سوم از مبحث دور دوم نیز انجام شده است، توضیح داد: به طور کلی بازدید تیرماه در سه روز انجام و تمامی مراکز آموزشی و حیطه های مرتبط با آموزش پزشکی، مورد بررسی قرار می گیرد.

نماینده معاون آموزشی وزارت بهداشت نیز در این آیین ضمن قدردانی از تلاش مسوولان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آموزش پزشکی، هدف از حضور این تیم ارزیاب را حفظ و ارتقای رسالت های آموزش پزشکی کشور معرفی کرد.

دکتر «ابوالفضل محمدی» یکی دیگر از اهداف حضور این تیم در دانشکده های پزشکی را بهبود و ارتقای وضعیت آموزش پزشکی کشور برشمرد و با بیان اینکه شیراز قطب آموزش پزشکی کشور و متولی پرورش و به کارگیری بسیاری از متخصصان پزشکی در کشور است؛ پیرامون اهمیت، دلایل، اهداف، فرآیند اعتباربخشی و لزوم مشارکت عمومی ذینفعان مجموعه سلامت در ارتقای دانشگاه سخن گفت.

این آیین امروز سه شنبه، سیزدهم تیر 1402، با حضور مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دفتر ریاست دانشکده پزشکی شیراز برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha