احداث ساختمان پزشکان با کاربری مسکونی مجاز نیست

شهردار زنجان گفت: امروزه ساختمان پزشکان در زمین مسکونی با کاربری مسکونی احداث می‌شود که طبق قانون مجاز نبوده و رای کمیسیون ماده ۱۰۰ را نمی توانند دریافت کنند و ساختمان بلاتکلیف می ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، علیرضا فیروزفر روز شنبه(۱۷ تیرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته سال پر مشغله در انجام پروژه های شهری زنجان بود، اظهار کرد: در سال جاری نیز برنامه ریزی های خوبی طبق راهبردهای شورای شهر  پیش بینی شده است و طبق برنامه پیش می رویم.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته طبق روندی که در رشد ۲ برابری بودجه داشته ایم خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز با همان روند با رشد ۵۰ درصدی در رشد بودجه مواجه ایم.

شهردار زنجان با باتوجه به افزایش تمام شده پروژه های عمرانی شهر زنجان، افزود: طبق برنامه ریزی در سال جاری پروژه های عمرانی خرد تجمیع و همچنین با انتخاب تعیین مشاور و ناظر برای مناطق کنترل مضاعفی بر نظارت ها انجام شد.

فیروزفر در ادامه با اشاره قراداد منعقده ۱۰۰ میلیارد تومانی پروژه محور بلوار شهیدان کریمی با قرارگاه خاتم الانبیا، اظهار کرد: این قراداد به صورت Epc بوده و در حال حاضر مشکلی که در عملیات اجرایی این پروژه وجود دارد تامین زمین برای تجهیز کارگاه است

وی تصریح کرد: پیش از این زمین مناسب برای تجهیز کارگاه این پروژه درنظر گرفته شده بود که به درخواست اهالی منطقه محل تجهیز کارگاه تغییر داده شد و پیگری ها از استان و مرکز در حال انجام است تا مکانی برای تجهیز کارگاه تعیین شود چرا که پ عملیات اجرایی  منوط به این زمین است که طبق توافقات انجام شده در روزهای آتی حل می‌شود.

شهردار زنجان در ادامه با اشاره به اینکه بالاخره بعد از مدت ها شهرداری زنجان وارد مسئله زنجان رود شده است؛ افزود: در این راستا با خاتم الانبیا  مبلغ اولیه ۹۰ میلیارد تومان برای احیای زنجانرود منقعد شده است که طی دو هفته و پس از تائید نقشه ها مراحل عملیات اجرایی شروع خواهد شد.

فیروزفر با اشاره به واگذاری غرفه های پروژه سبزه میدان بیان کرد: همزمان با افتتاح این طرح، برنامه واگذاری را به یک صنف مناسب با اهداف پروژه مد نظر بوده که با توجه به ماهیت طرح تبدیل به صنایع دستی شود.

وی ادامه داد: در این راستا طبق  مذاکرات انجام گرفته با میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و توافقات انجام شده یک حمایت مالی ویژه از برنده مناقصه صورت گیرد که همچنان منتظر قطعی شدن این حمایت مالی هستیم تا به اسناد مناقصه افزوده شود .
شهردار زنجان با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده در واگذاری غرفه های پروژه  سبزه میدان که ۶۴ غرفه است، اظهار کرد: از این تعداد ۶۰ غرفه صنایع دستی در نظر گرفته شده است که نیمی از این غرفه ها صنایع دستی استان زنجان و نیم دیگر صنایع دستی سایر استان ها خواهد بود تا این منطقه به ایرانی کوچک تبدیل و شاهد تحول عظیمی در مرکز شهر رقم بخورد.

فیروزفر در ادامه با اشاره به تکمیل فاز شمالی پروژه سبزه میدان گفت: مشاور این پروژه در حال انجام تهیه طرح ترافیکی یکپارچه برای هسته شهر است که با تکمیل طرح تاثیر بالایی در حل ترافیک شهر خواهد داشت که امیدواریم  تا پایان امسال درصد بالایی از این فاز نیز انجام و بتوانیم با پیشرفت خوبی به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی شهر زنجان نیز حرکت خوبی انجام شده است، افزود:  بهسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بخوبی انجام شد که از ۴۳ اتوبوس خریداری شده ۱۲ دستگاه تحویل گرفته شد و منتظر مابقی اتوبوس های خریداری شده هستیم و همچنین مشکل گمرکی ۳۶ دستگاه مبنی بوس خریداری شده حل شده است که امیدواریم تا یک ماه آینده وارد چرخه حمل و نقل عمومی شهر شود.

احداث ساختمان پزشکان با کاربری مسکونی مجاز نیست

شهردار زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان در خصوص غیرقانونی بودن ۹۹ درصد ساختمان پزشکان مرکز شهر گفت: طبق قانون موجود پزشکان میتواند در محل زندگی خودشان یک طبقه را اختصاص به مطب درمانی کند که شهرداری نیز امکان دخالت در این امر را ندارد.

فیروزفر ادامه داد: امروزه ساختمان پزشکان را در زمین مسکونی با کاربری مسکونی احداث میکنند که طبق قانون مجاز نیست و این امر باعث شده است که  نمیتوانند رای کمیسیون ماده ۱۰۰ را دریافت کنند و پایان کار لازم را اخذ کنند و ساختمان بلاتکلیف می ماند که نیاز به آگاهی دهی به پزشکان در این خصوص است.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha