افزایش روند باروری در کشور با اجرای برنامه های وزارت بهداشت

معاون بهداشت وزارت بهداشت، آثار اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت در جوانی جمعیت را در کشور مشهود و ملموس اعلام کرد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)حسین فرشیدی، در پایان هجدهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت و سلامت خانواده که روز شنبه در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: آمار و ارقام نشان می‌دهد برنامه‌هایی که از سال ۱۴۰۰ در وزارت بهداشت شروع شد، نتایج آن در سال ۱۴۰۱ به بار نشسته و منجر به افزایش روند باروری در کشور شده است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۲ جوانی جمعیت است که با پیگیری‌های مداوم وزیر بهداشت، برنامه‌های ویژه ای در حال اجرا است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در هجدهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت و سلامت خانواده نمایندگان مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت‌های وزارتخانه و نمایندگان سازمان‌های ذیربط حضور داشتند و مصوبات قبلی مرور شد، اظهار داشت: در این جلسه روی چند موضوع تاکید شد که یکی از آن‌ها قدردانی از بهورزانی است که در افزایش موالید نقش داشته اند.

فرشیدی افزود: قرارگاه جوانی جمعیت و سلامت خانواده درباره برنامه‌های جلوگیری از سقط‌های عمدی و خود به خودی نیز مصوبات خیلی خوبی داشته است که در حال پیگیری است.

وی گفت: مطابق مصوبات قرارگاه ارتقا و افزایش مراکز درمان ناباروری در دانشگاه‌های علوم پزشکی به ویژه دانشگاه‌های دارای ناباروری بالا و جمعیت مسن، با تأمین اعتبار لازم در اولویت قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha