کد خبر: 200965
۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۶
مضرات آب یخ خوردن

متخصص طب سنتی گفت: از دیدگاه طب سنتی، خنک کردن آب به وسیله یخ بسیار مضر است. پیشنهاد می‌شود که پارچ‌های آب پر شده و داخل یخچال گذاشته شود تا آب خنک همواره در دسترس باشد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا) مریم مشهدی، دکترای تخصصی طب سنتی در استودیوی سلام تهران، گفت: اکنون ما هفته گرمی را پیش رو خواهیم داشت. نکته جالب توجه این است که بدن ما مکانیزم‌های دفاعی هوشمندانه‌ای دارد. لذا در مواجهه با پدید گرما، نباید از آن بترسیم؛ چرا که به این شکل سیستم دفاعی بدن را تضعیف می‌کنیم.

وی افزود: بر اساس تدابیر طب سنتی، در فصل گرم تابستان توانایی هضم در بدن به دلیل گرمای هوا کاهش می‌یابد. لذا باید از خوردن غذاهای سنگین جلوگیری شود و تنها از غذاهای سبکی که هضم آن‌ها راحت است، استفاده شود.

متخصص طب سنتی اظهار داشت: فصل تابستان، مزاج گرم و خشکی است. لذا ما باید از همه کارها و غذاهایی که موجب افزایش گرمی و خشکی می‌شود، حتی‌الامکان دوری کنیم. برای مثال اضافه کردن آلو، زرشک یا رب انار به آش و سوپ‌ها در این فصل پیشنهاد می‌شود.

وی گفت: بهتر است که ورزش‌های سنگین را در فصل تابستان کنار بگذاریم یا حداقل اگر قصد ورزش داریم، در ساعت‌هایی به این کار بپردازیم که هوا به سمت اعتدال رفته است. البته این بدان معنا نیست که باید ورزش را کنار بگذاریم، بلکه باید آن را به شکلی سبک و در ساعات مناسبی از روز انجام دهیم. برای مثال در تابستان ورزش سر ظهر به شدت مضر است؛ در حالی که در زمستان بهترین موقع برای ورزش سر ظهر است.

مشهدی اظهار داشت: نکته دیگر که باید در نظر بگیریم این است که در فصل تابستان بهتر است وعده نهار سبک و وعده صبحانه کامل و در صبح زود باشد؛ چراکه در گرم‌ترین ساعت روز ما وعده نهار را داریم که این هضم آن را تا حد زیادی دشوار می‌کند.

متخصص طب سنتی در مورد نوشیدن آب یخ در تابستان، گفت: از دیدگاه طب سنتی، خنک کردن آب به وسیله یخ بسیار مضر است. پیشنهاد می‌شود که پارچ‌های آب پر شده و داخل یخچال گذاشته شود تا آب خنک همواره در دسترس باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha