غربالگری ۲ هزار و ۱۹۱ کودک زنجانی در سال جاری

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: در سه ماهه اول سال جاری ۲ هزار و ۱۹۱ کودک زنجانی در  پایگاه ثابت و سیار استان مورد ِغربالگری بینایی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،نعمت ملکی روز پنجشنبه (۲۲ تیرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان ضمن تبریک هفته بهزیستی،  با اشاره به برنامه های مهم اجرایی این هفته توسط اداره کل اظهار کرد: افتتاح ۲ مرکز مشاوره در شهرستان‌های زنجان و ابهر،افتتاح ۲۳ واحد مددجویی، افتتاح ۱۲ طرح اشتغالزایی با حضور کارفرمایان نمونه، و... است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹ هزارو ۴۸۸نفر تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند، افزود: این تعداد افراد  ۸ درصد خانوار استان زنجان را تشکیل میدهد که ۱۸ هزار و ۹۶۷ خانوار آن مستمری بگیر هستند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۸ واحد مسکونی به مددجویان واجد شرایط بهزیستی استان واگذار شد، خاطر نشان کرد: در هفته بهزیستی سال جاری نیز ۲۳ واحد مسکن مددجویی نیز افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

ملکی در ادامه با بیان اینکه بهزیستی در امر اشتغال و مسکن به صورت تسهیل‌گر عمل می‌کند، افزود:سالانه بودجه‌ای برای اشتغال مددجویان تحت پوشش به بهزیستی استان زنجان اختصاص می‌یابد، که از طریق بانک‌های عامل استانی و با معرفی اداره بهزیستی شهرستان‌ها به مددجویان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و ۱۲۳ مورد اشتغال بین مددجویان بهزیستی این استان ایجاد شد، اظهار کرد: اشتغال ایجاد شده در سه ماهه اول سال جاری، ۱۴۶ شغل بوده است.

این مسئول با بیان اینکه معلولین با توجه به شرایط جسمانی نباید از امکانات جامعه محروم شوند، افزود: این افراد در اشتغال به کار دچار مشکلاتی می‌شوند که بهزیستی در این خصوص برای تمهیداتی اندیشیده و اقداماتی انجام داده است، و در خصوص جبران کارآیی ۴۰ نفر از معلولین نیز  بیش از ۹۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

ملکی  در ادامه با بیان اینکه غربالگری تنبلی چشم  در سال گذشته، بیش از ۵ هزار نفر مورد غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند، بیان کرد: در سه ماهه اول امسال  نیز ۲ هزار و ۱۹۱ مورد در پایگاه ثابت و سیار استان  انجام شده و در سال گذشته نیز بیش از ۵ هزار مورد بوده است.

وی  تصریح کرد: همچنین در سال گذشته نیز ۷۸۳ مورد مشاوره ژنتیک انجام شده که در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۱۳۲ مورد مشاوره ژنتیک برای خانواده ها انجام شده است.

سرپرست بهزیستی استان با بیان اینکه بیش از ۳ هزار غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ سال طی سال گذشته تاکنون انجام شده است، خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول سال جاری، نیز  ۴ هزار و ۵۵۶ نفر از جلسات مشاوره حضوری دولتی و غیردولتی بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/آخوندی 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha