بازگشایی حریم راه‌ اهن در مسیر بوتان‌گاز

شهردار قائمشهر گفت: افتتاح خط پردازش سایت زباله در هفته دولت انجام و عقب نشینی شرکت بوتان گاز و بازگشایی حریم راه‌اهن در ۲۰ روز آینده محقق می‌شود.

به کزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، کاظم علیپور در نشست خبری با بیان اینکه وظیفه اصلی شهرداری ها از نگاه مقام معظم رهبری خدمات به مردم، حفظ، توسعه و ایجاد فضای سبز و مسائل فرهنگی است، اظهار کرد: از دیگر وظایف شهرداری ها می توان به مقوله مبارزه با فساد در سیستم اداری، ارتقاء سطح علمی و همکاری با سایر دستگاه ها برای ارائه خدمت بیشتر به مردم اشاره کرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار طبنا، مبنی بر عقب نشینی شرکت بوتان گاز و بازگشایی حریم راه‌آهن که انتظار چندین ساله‌ی مردم این منطقه‌است اظهار کرد: با توافق انجام شده با شرکت بوتان‌گاز مقرر شده این شرکت بعنوان مشاغل مزاحم در محدوده‌ی شهری از شهر خارج شود و این اقدام ظرف ۲۰ روز آینده خبر داد.

*نوسازی ماشین آلات شهرداری با حمایت شورای شهر و مردم

وی سیاست شورا و شهرداری ها را استوار بر ۵ اصل عنوان کرد و افزود: جمع آوری و هدایت آبهای سطحی، ایجاد و حفظ پارک و فضای سبز، اقدامات فرهنگی، توانمندسازی شهرداری ها در بحث املاک و ماشین آلات از جمله آن است.

شهردار قائمشهر تصریح کرد: با کمک مردم، حمایت های شورای اسلامی شهر و مجموعه شهرداری در بحث نوسازی و بازسازی ماشین آلات اقدامات مهمی انجام دهیم ودر بحث ماشین آلات، شهرداری قائمشهر توانست رتبه نخست استان را به خود اختصاص دهد و جزء چند شهرداری برتر در کشور شود.

علیپور با بیان اینکه به منظور به روز رسانی و تکمیل ناوگان موتوری شهرداری قائمشهر و بهداشت عمومی چندین خودرو خریداری شد، اظهار کرد: 8دستگاه کامیون ده تنی مدل 1924 به ارزش ریالی 300میلیارد ریال، 5دستگاه کامیون 6تنی آترین پلاس به ارزش 150میلیارد ریال، 2دستگاه جاروب مکانیزه به ارزش 100میلیارد ریال، 2دستگاه مخزن شوی به ارزش 13میلیارد ریال، 2دستگاه ون به ارزش 40میلیارد ریال، 2دستگاه لجن کش به ارزش 30میلیارد ریال، 520 عدد مخزن زباله به ارزش 48میلیارد ریال بخشی از این خریدها است که می تواند شهرداری را تا 30سال آینده از نظر ماشین آلات بیمه کند.

وی در ادامه به خرید یک دستگاه خودروی مکانیزه خط کشی محوری با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: این شهرداری آمادگی دارد تا نسبت به اجاره این خودرو در شهرهای هم جوار هم اقدام کند.

*احداث پارک های محله ای به منظور افزایش سرانه فضای سبز شهری

شهردار قائمشهر در ادامه با بیان اینکه طرح جامع قائمشهر، بعد از ۳۳ سال بازنگری شد، تصریح کرد: این طرح در سال گذشته به تصویب رسید که کمتر از دو ماه آینده به شهرداری ابلاغ می شود.

علیپور اضافه کرد: طی دو سال گذشته با حمایت های شورای شهر، مصوبه کمیته فنی، کمیسیون ماده پنج و با توافق مالکین نسبت به تغییر کاربری چند زمین اقدام کردیم و در این زمین ها شهرداری توانست از حق السهم خود نسبت به ایجاد چند پارک محله ای اقدام کند چرا که ایجاد پارک و فضای سبز از اولویت های ما است.

وی همچنین به تغییر کاربری کارخانه حریر در هفته گذشته خبر داد و گفت: موضوع تغییر کاربری این کارخانه با نگاه ویژه استاندار مازندران، حمایت های اعضای شورای شهر و پیگیری های فرماندار بالاخره به سرانجام رسید و با تصویب در شورای عالی شهرسازی از 28 هزار متر مربع از حق السهم شهرداری نسبت به 12 هزار متر مربع پارک و فضای سبز اقدام خواهیم کرد که با راه اندازی این مجموعه، دومین پارک بزرگ در این شهر احداث خواهد شد.

علیپور با بیان اینکه هنگامی که به عنوان سرپرست شهرداری انجام وظیفه می کردم براساس نظر مشاور طرح جامع، سرانه فضای سبز در قائمشهر نیم متر مربع بود، اظهار کرد: این مقدار در حال حاضر به هشت دهم ارتقاء پیدا کرده است و این درصورتی است که سرانه فضای سبز مورد نیاز برای هر نفر چهار متر مربع است و ما همچنان با این عدد فاصله داریم.

*پارکبانان با 20سال سابقه، بازنشست می شوند

شهردار قائمشهر در ادامه به وضعیت پاکبانان اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار طرح مشاغل پاکبانان با 20سال سابقه در این شهر اجرایی می شود و پاکبانان با 20 سال سابقه بازنشسته می شوند و نیروهای جدید جایگزین خواهند شد.

علیپور همچنین از خرید نخستین دستگاه ماشین آلات سنگین آتش نشانی فوماتیک خبر داد و افزود: با تحویل این دستگاه بعد از 20 سال ناوگان آتش نشانی، نو خواهد شد.

*بهره برداری از خط پردازش سایت زباله

وی در ادامه به دغدغه 50ساله مردم قائمشهر اشاره کرد و گفت: همه تلاش خود را به کار می گیریم تا خط پردازش در محل دفن زباله را در هفته دولت امسال به بهره برداری برسانیم.

شهردار قائمشهر، هزینه اجرای این پروژه را 10میلیارد تومان و آمادگی سالن تخمیر را 11میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 9ماه درگیر یک قطعه بودیم که باید از کشور آلمان وارد می شد و دوهفته پیش رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha