هفتمین دستگاه دیالیز بیمارستان مهر، وارد چرخه خدمت رسانی به بیماران شد

با تامین یک دستگاه دیالیز از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و ‌خدمات درمانی شیراز، بیمارستان فاطمه الزهرا(س) شهرستان مهر، هفتمین دستگاه دیالیز در این بیمارستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، رییس بیمارستان فاطمه الزهرا(س) این شهرستان گفت: با پیگیری های انجام شده و با توجه به نیاز بخش دیالیز بیمارستان به دستگاه پشتیبان و با همکاری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز یک دستکاه دیالیز با هزینه ای بالغ بر ۲۵۵ میلیون تومان به بیمارستان فاطمه الزهرا(س) مهر تحویل شده است.

«هادی اکبری» با اشاره به این که بخش دیالیز بیمارستان برای نخستین بار از سال ۱۴۰۰ با ۶ تخت فعال، ۲۷ بیمار نیازمند دیالیز و چهار نیروی آموزش دیده، فعالیت خود را آغاز کرده است، راه اندازی این بخش را نقطه عطفی در حوزه سلامت شهرستان و خدمت به بیماران عنوان کرد.

او با بیان این که تعداد بیماران دیالیزی بر اثر بیماری های منجر به نارسایی سیستم کلیوی، هر ساله در حال افزایش است، اضافه کرد: با توجه به روند رو به رشد بیماران مبتلا به بیماری‌ های زمینه ‌ای مانند دیابت و فشار خون بالا و آسیب های ناشی از آن، درصد نیاز به دیالیز در این افراد نیز افزایش می یابد که همین امر لزوم ارایه خدمات بیشتر به این بیماران را منجر می شود.

رییس بیمارستان مهر با تاکید بر ضرورت انجام مراقبت های روزانه در قالب برنامه خطرسنجی در خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت گفت: افراد بالای ۳۰ سال با مراجعه به این مراکز می توانند از بیماری های مزمن خود آگاه شوند و برای درمان زودتر از موعد و پیش از آسیب های جبران ناپذیر اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha