برگزاری نشست شورای عالی مرکز تحقیقات میکروب شناسی بالینی

نشست شورای عالی مرکز تحقیقات میکروب شناسی بالینی استاد البرزی، با حضور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاهبا بیان اینکه مرکز تحقیقات میکروب شناسی بالینی استاد البرزی از مراکز تحقیقاتی موفق، پیشرو و از افتخارات دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، افزود: در این نشست، گزارش ارزشیابی سه سال گذشته، توانمندی ها و نیازمندی های این مرکز بررسی شد.

دکتر «محمد هاشم هاشم پور» افزود: نقش آفرینی فوری این مرکز در مقابله با بحران کرونا و عضویت در کمیته کشوری ایمن سازی، تنها گوشه ای از اثرگذاری آن در سطح استانی و ملی به شمار می رود.

او نسبت حمایت از این مرکز در حوزه تامین اعضای هیات علمی، اعطای مجوز برگزاری کنگره بین المللی میکروب شناسی بالینی و دیگر نیازمندی ها، بر اساس ضوابط قانونی و اعتبارات مالی دانشگاه، قول حمایت داد.

دکتر هاشم پور همچنین با اشاره به اثرگذاری پژوهش های این مرکز تحقیقاتی در عرصه پیشگیری و درمان، خواستار پیگیری بیشتر برای مستند سازی این فعالیت ها و بازتاب آن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

دکتر «غلامرضا پولادفر» رییس مرکز تحقیقات میکروب شناسی بالینی استاد البرزی نیز ضمن بیان چالش های این مرکز، در خصوص فعالیت های پژوهشی این مرکز در زمینه های باکتری شناسی، ویروس شناسی، انگل شناسی، قارچ شناسی، ایمنی شناسی، حوزه بالینی بیماری های عفونی و نقش آفرینی در تهیه راهنماهای بالینی، توضیحاتی ارایه داد.

«سید صادق سید نعمتیان» مشاور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست بر ضرورت برنامه ریزی برای بهره برداری بهینه از نتایج پژوهش های کاربردی اساتید دانشگاه در عرصه اجرایی از جمله در حوزه بهداشت، تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha