توانمندسازی فرهنگی از اولویت های مهم کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ارتقای سطح فرهنگی و مهارتی خانواده های مددجو در قالب برنامه توانمندسازی فرهنگی از اولویت های مهم کمیته امداد بوده که اجرای طرح آموزشی یاس در همین راستا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، روح اله صالحی روز سه شنبه (۲۷تیرماه)در جلسه توجیهی پیش از اعزام مربیان و خانواده ها، دانشجویان به اردوی آموزشی تربیتی طرح یاس به میزبانی استان تهران، ضمن تشکر از برگزار کنندگان برنامه های فرهنگی و آموزشی جهت خدمت رسانی خوب و شایسته برای جامعه هدف اظهار کرد: باید این توفیق خدمت با یک نگاه اعتقادی بوده که ماه عسل این مسیر توانمند سازی خانواده های تحت پوشش است.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح فرهنگی و مهارتی خانواده های مددجو در قالب برنامه توانمندسازی فرهنگی از اولویت های مهم کمیته امداد است تصریح کرد: به همین خاطر با همکاری و مشارکت جمعیت هلال احمر استان زنجان برنامه های گوناگون آموزشی و فرهنگی برای این خانواده ها تدارک دیده شده که اجرای طرح آموزشی یاس در همین راستا است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه مسیری که برای توانمندسازی خانواده های تحت پوشش این کمیته ترسیم شده است یک هدف والایی است، افزود: کمیته امداد، پس از شناسایی خانواده ها با برنامه های پیش بینی شده در مسیر مورد هدف  که توانمند سازی به معنای واقعی کلمه است را عملی و حرکت میکند.

صالحی ادامه داد: یکی از برنامه های پیش بینی شده در مسیر توانمند سازی اجرای طرح یاس است، که تلاش جهت بالابردن آگاهی ها و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که اجرای این طرح بسیار اثربخش بوده است.

وی با بیان اینکه فرصت مغتنمی در جهت بالابردن آگاهی ها با اجرای این طرح ایجاد شده است، بیان کرد: با استفاده از این کار یک شبکه سازی منسجمی ایجاد و ظرفیت ها شناسایی می‌شود تا در مسیر درست هدایت و مورد بهره برداری قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه طرح یاس در راستای توانمندسازی فرهنگی خانواده های مددجو صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: از ظرفیت و توانایی این مددجویان پس از فراگیری آموزش های لازم در خانه‌های هلال استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha