ایمن سازی ۲۳ روستای در معرض آسیب خدابنده

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، گفت: تاکنون تعداد ۲۳ روستای در معرض آسیب  شهرستان خدابنده در مقابل خطرات سیلاب و ریزش خاک ، ایمن سازی شده و ۳ روستا در سال جاری در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، رضا خواجه ای روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اولویت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دراجرای طرح هادی، جهت محرومیت زدایی و توسعه روستاها،اظهار کرد: تاکنون در ۱۱۵ روستای شهرستان خدابنده به همت بنیاد مسکن و همکاری دهیاری ها،  طرح هادی در این شهرستان اجرا شده است.

وی افزود: میانگین اجرای طرح هادی در استان ۶۳ درصد بوده که خوشبختانه  این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، خاطر نشان کرد: طرح هادی روستایی از جمله طرحهای عمرانی است که جزء مهمترین ابزار کنترل و مدیریت تحولات کالبدی در سکونتگاههای روستایی نیز به شمار می آید و به عنوان محلی ترین طرحهای توسعه و عمران روستایی در طول سالیان اخیر، تحولات کالبدی قابل توجهی را در سکونتگاههای روستایی به وجود آورده است.

خواجه ای تصریح کرد: این طرح با رویکرد کالبدی نگر خود تلاش دارد تا ضمن ساماندهی بافت کالبدی نواحی روستایی، تحولات آتی آن را کنترل و در جهت مناسب هدایت نماید.

وی تاکید کرد: هم اکنون تهیه و اجرای طرح هادی  روستایی به عنوان سند توسعه روستایی توانسته به روستاها هویت بخشد و به عنوان یکی از پروژه های توسعه روستایی در بهبود وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به ویژه بخش فیزیکی و کالبدی تاثیر بسزایی داشته باشد. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در ادامه با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان قیدار گفت: پروژه ۵۱۹ واحدی قیدار در زمینی به مساحت ۷ هکتار از مساحت ۲۵ هکتار الحاق شده به محدوده در ۸۷ بلوک ۶ واحدی با زیر بناهای متفاوت از ۷۵ تا ۹۵ متر مربع در حال  احداث می باشد.

خواجه ای با بیان اینکه، پروژه ملی مسکن قیدار از اواخر شهریور ماه ۱۴۰۱ شروع و در حال حاظر نیز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد:خوشبختانه در زمینه اجرای این پروژه از برنامه زمان بندی جلوتر هستیم ، که امیدواریم  با همکاری بیشتر بانک های عامل در ارائه تسهیلات در موعد مقرر به متقاضیان تحویل داده شود.

وی با اشاره به مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در این شهرستان گفت: ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در این شهرستان مقاوم سازی شده که نشان می دهد تعامل مطلوبی در شهرستان بین بنیاد مسکن و بانک های عامل در زمینه اعطای تسهیلات برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی وجود دارد.

این مسئول یادآور شد: تاکنون تعداد ۲۳ روستای در معرض آسیب  شهرستان خدابنده در مقابل خطرات سیلاب و ریزش خاک ، ایمن سازی (شامل اجرای سیل بند، دیوار حفاظتی و پل سازی) شده وتعداد ۳ روستا در سال جاری نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha