کد خبر: 201658
۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۹
«نذر خون» را فراموش نکنید

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: هموطنان اهدای خون را به روزهای خاص مانند تاسوعا و عاشورای حسینی موکول نکنند چراکه اهدای خون باید روزانه و مستمر باشد و یک نیاز همیشگی است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا) بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در مصاحبه با برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو درباره پویش نذر خون و حضور تیم‌های سیار اهدای خون در هیئت‌های مذهبی اظهار کرد: سازمان انتقال خون همه ساله، پویش «نذر خون» را از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر در سراسر کشور اجرایی می‌کند.

وی با بیان اینکه ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله (علیه السلام) یکی از بزرگترین فرصت‌ها برای ترویج فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است افزود: ما در سازمان انتقال خون ایران، ترویج اهدای خون را به عنوان یک فرهنگ ارزشی سرلوحه برنامه کاری قرار دادیم چراکه می‌تواند به عنوان یک کار نجات بخش و ایثارگرانه و با هدف نوع دوستانه مورد توجه اقشار مختلف جامعه قرار گیرد.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: نذر خون تقریباً یک دهه است که به عنوان یک نذر انسان دوستانه و نجات بخش در این ایام خاص مورد توجه مردم کشورمان قرار گرفته و همه ساله در این ایام شاهد افزایش آمار اهدای خون هستیم.

حاجی بیگی شعار پویش نذر خون امسال را «اهدای خون؛ فرهنگ حسینی و نذر عاشقان» عنوان کرد و افزود: امیدواریم با حضور مردم در مراکز انتقال خون سراسر کشور شاهد صحنه‌های ایثار و نوع دوستی و انسجام ملی باشیم.

وی در توصیه به هموطنانی که قصد اهدای خون دارند گفت: هموطنان اهدای خون را به روزهای خاص مانند تاسوعا و عاشورای حسینی موکول نکنند چراکه اهدای خون باید روزانه و مستمر باشد و یک نیاز همیشگی و روزانه است.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور از صاحبان فکر، جوانان، اندیشمندان، وعاظ، ورزشکاران، هنرمندان، نخبگان فرهنگی و اصحاب رسانه درخواست کرد که سازمان انتقال خون ایران را در برگزاری این پویش یاری کنند تا هیچ فرد بیماری در تخت بیمارستان نگرانی و دغدغه‌ای بابت تأمین خون و فرآورده‌های خونی نداشته باشد.

حاجی بیگی گفت: افرادی که تمایل دارند تیم‌های خونگیری در هیئت‌های مذهبی آن‌ها حضور پیدا کنند می‌توانند با مدیران ادارات کل اهدای خون استان مکاتبه کنند. اگر تعداد اهداکنندگان مناسب باشد تیم‌های سیار تحت نظر سازمان انتقال خون در هیئت حضور پیدا خواهند کرد و اهداکنندگان خون را می‌پذیرند.

این مقام مسئول یادآور شد: در حال حاضر 214 مرکز انتقال خون در سراسر کشور و تمامی شهرها و مراکز استانی فعال هستند و هموطنان می‌توانند خون خود را اهدا کنند.

وی افزود: میزان اهدای خون در ایام محرم و صفر در برخی مراکز خون حتی به 3 برابر افزایش پیدا می‌کند و مراکز اهدای خون به عنوان مراکز قابل اعتماد مردم، پذیرای این کار پسندیده اهداکنندگان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha