کد خبر: 201668
۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۹
مرغ از سفره های مردم پر کشید

سلیمی، نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی از عدم ایجاد اشتغالزایی در حوزه انتخابیه خود انتقاد کرد و گفت: گرانی ها باعث شد مرغ از سفره مردم پر بکشد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا)اصغر سلیمی در نشست علنی امروز(یکشنبه اول مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با تاکید بر اینکه هتک حرمت به ساحت قدسی قرآن کریم را محکوم کرده و خواهان اقدام قاطع علیه حامیان و مرتکبان این جنایت هستیم گفت: امروز مسئله اصلی کشور اقتصاد، اشتغال و معیشت مردم است، انتخاب مدیران متخصص، متعهد و با تجربه تاثیر بالایی در حل مشکلات مردم دارد. رئیس جمهور آیا در انتخاب مدیران ملاک و معیار قانونی رعایت شده است آیا می داند اگر مدیری پله های ترقی و تخصص لازم را طی نکرده باشد چه خسارت هایی را به بار می آورد مراقب باشیم افرادی به دنبال پر کردن رزومه های خود صندلی ها را اشغال نکنند. دیگر فرصت آزمون و خطا نیست.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای مخبر معاون رئیس جمهور از وضعیت بازار چه خبر؟ اقلام ضروری مردم ماهانه بالا می رود ولی حقوق کارگر و کارمند تغییری نمی کند. کالاها با دلار بالا می رود ولی با پایین آمدن نرخ ارز خبری از کاهش قیمت ها نیست. قیمت یک لیتر شیر ۲۵ هزار تومان شده و مرغ کیلویی ۱۰۰ هزار تومان از سفره های مردم پر می کشد و هیچ کس هم پاسخگو نیست.

وی بیان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت مردم تا کی باید تاوان خودروهای بی کیفیت با قیمت های نجومی را بپردازند آیا وقت آن نرسیده است که این دو خودروساز به بخش خصوصی واگذار شود، سال گذشته قرار بود ۷۰ هزار خودرو وارد شود که نشد، خواهشا برای واردات خودروهای کارکرده آنقدر عوارض و مالیات نبندید که آن هم برای مردم دست نیافتنی شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی، امروز نه تنها خانه دار شدن مردم در حد آرزو است حتی کارمندان و کارگران اگر تمام حقوقشان را بدهند به سختی خانه ای اجاره کنند. قرار بود سالی یک میلیون مسکن ساخته شود اگر همه هزینه ساخت را وام دهند چه کسی توانایی بازپرداخت اقساط چند میلیونی را دارد؟ آیا می دانید هنوز بعد از دو سال در اکثر شهرها آجر روی آجر گذاشته نشده است؟

سلیمی گفت: آقای رئیس جمهور فرمودید یک میلیون شغل در سال ایجاد شده است فکر کنم سمیرم را فراموش کرده اند. ۶ ماه از سال هیچگونه اشتغالی در سمیرم نیست حتی یک کارخانه ای که ۵۰۰ یا هزار جوان را مشغول کند وجود ندارد به نظر شما جوانی که کار ندارد، خانه و سرگرمی خاصی ندارد چگونه باید زندگی و تشکیل خانواده بدهد؟ تا کی بر سفره پدر کشاورز و کارگر خود بنشیند؟ ما تا کی باید چوب به اصطلاح برخوردار بودن اصفهان بودن را بخوریم؟ نگاه مردم به دستور صریح و فوری شما برای ایجاد اشتغالزایی دائم در سمیرم است.

وی اظهار داشت: وزیر جهادکشاورزی، امسال سرمازدگی ثمر باغات سیب سمیرم را نابود کرد، کشاورزی که کمرش زیر افزایش نجومی قیمت کود، سم و آب کشاورزی خم شده است چگونه باید هزینه زندگی خود، فرزندان و حفظ باغات بی ثمر خود را بپردازد؟ کشاورزی که امسال به نان شب محتاج شده است نه تنها بانک کشاورزی پرداخت وام را محدود کرده حتی به قانون استمهال وام ها هم عمل نمی کند. امسال سال سخت کشاورزان سمیرمی است، به داد آنها برسید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزیر راه و شهرسازی می دانید با افتتاح اتوبان پاتاوه به دهدشت ترافیک جنوب کشور به سمیرم منتقل می شود اگر فکری برای تکمیل باند سمیرم-یاسوج نکنید این مسیر قتلگاهی برای مردم خواهد شد. سه سال است پیمانکار این پروژه ملی را معطل گذاشته و کسی هم پاسخگو نیست. دستور مطالعه اتصال بزرگراه بروجن، لردگان، خوزستان با کوتاه ترین مسیر از سمیران به آزاد راه اصفهان به شیراز عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: وزیر نیرو در کنار آبی هستیم و تنشه، باغات سمیرم به علت خشکسالی در حال نابودی است ولی تخصیص مجوز سد دوقان داده نشده است. روستاهای حوزه انتخابیه در کنار آب هستند ولی سهمی ندارند برداشت برای ما که سرشاخه هستیم برای باغاتمان ممنوع است اما مناطق زیر دست هر چه بخواهند می کارند و هر چه بخواهند بر می دارند. پست برق ۲۳۰ کیلوولت سمیرم بعد از چند سال کی باید افتتاح شود؟ ۴۰ درصد شهر سمیرم فاضلاب کشی نیست.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: وزیر نفت مردم توان پرداخت قبض های نجومی گاز را ندارند، قبض ها و تعرفه ها را اصلاح کنید، اقلیم شهرستان سردسیری سمیرم اصلاح شود. وزیر ورزش ۲ سال است دستور احداث ۱۲ چمن مصنوعی را داده اید تا کنون حتی یکی هم آماده نشده است. سال ورزشی چهارراه، خانه کوهنوردی خفت سال ها نیمه تمام رها شده اند، پیگیری تعویض کفپوش سالن های ورزشی حوزه انتخابیه بی نتیجه بود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس مطرح کرد: وزیر کشور و وزیر راه وشهرسازی فکری به حال مبلمان شهری، بافت فرسوده محلات قلعه، کوشک، جنگل و آسفالت معابر و اصلاح ورودی های شهر سمیرم بکنید. رئیس جمهور اگر می خواهید از عشایر حمایت کنید اجازه ندهید سرپناه های آنها را تخریب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha