" تپه کوزه چی رضا آباد" زنجان در فهرست آثار ملی قرار گرفت

فرماندار زنجان گفت: « تپه کوزه چی » واقع در روستای رضا آباد از توابع بخش زنجانرود، به عنوان یک اثر فرهنگی–تاریخی، پس از طی تشریفات قانونی لازم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،، پرویز خالقی با اشاره به مفاد قانونی ثبت آثار ارزشمند منقول و غیر منقول فرهنگی – تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست های ذیربط، اظهار کرد: اثر فرهنگی – تاریخی « تپه کوزه چی رضا آباد » پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۳۸۶۷ مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

وی افزود: این اثر فرهنگی – تاریخی در دهستان غنی بیگلو از توابع بخش زنجانرود واقع شده است.

فرماندار زنجان با بیان اینکه « تپه کوزه چی رضا آباد » تحت حفاظت و نظارت متولیان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می باشد، گفت: براساس قوانین مربوطه، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجربه تخریب یا تغییر هویت آن اثر شود، جرم محسوب شده و مرتکب، مشمول مجازات های قانونی خواهد شد.

وی اضافه کرد: بازسازی اثر تاریخی – فرهنگی به ثبت رسیده در روستای رضا آباد، صرفاً با تایید و نظارت متولیان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت:تپه کوزه‌چی که در نزدیکی روستای رضاآباد از توابع بخش زنجانرود شهرستان زنجان، در میان دره‌های شمال روستای رضاآباد و در فاصله ۱۰کیلومتری جنوب غرب معدن نمک چهرآباد واقع شده است. 

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha