آماده باش کامل آتش‌نشانی زنجان در پوشش ایمنی عزاداران حسینی

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: با توجه به در پیش بودن چند مراسم عزاداری مهم علاوه بر آماده‌باش همه ایستگاه‌ها و استقرار در نقاط مختلف شهر ۶ تیم پشتیبانی نیز در راستای پوشش ایمنی شهروندان این چند روز فعالیت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، مجید امیرفضلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از روز اول ماه محرم آتش‌نشانان زنجانی در آماده‌باش کامل بوده و همه مرخصی‌ها لغو شده است،اظهار کرد: در مجموع هم اکنون ۶۵ آتش‌نشان با ۱۶ اکیپ در نقاط مختلف شهر مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه از نخستین روز ماه محرم تامین ایمنی عزاداری‌ها در هیأت مذهبی چه روزانه و چه شبانه با استقرار آتش‌نشانان همراه است،بیان کرد: از فردا استقرارها در محل هیات‌های مذهبی با توجه به برگزاری دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان و همچنین مراسم روز تاسوعا و عاشورا افزایش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با تأکید بر شاخص بودن چند هیات عزاداری در ایام محرم به دلیل حضور جمعیت قابل توجه اظهار داشت: هیأت ثارالله، زینبیه و حسینیه اعظم، مسجد سید، امامزاده سید ابراهیم(ع) و حیدریون توسط نیروهای امدادی به صورت ویژه  پوشش داده می‌شوند.

امیرفضلی با بیان اینکه همزمان با ایام تاسوعا و عاشورا حسینی ضمن استقرار در نقاط مختلف شهرستان که محل تجمع هیات‌های مذهبی است، افزود: تمامی ایستگاه‌های آتش‌ نشانی زنجان طی این ۲ روز در ‌آماده ‌باش کامل به سر می‌برند و با برخورداری از تیم‌های ویژه و خودروهای سنگین، سبک، پیش رو و آمبولانس خدمات خود را به عزاداران حسینی ارائه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر آماده‌باش همه ایستگاه‌ها و استقرار در نقاط مختلف شهر ۶ تیم پشتیبانی نیز در این چند روز فعالیت خواهند کرد، اضافه کرد: در راستای پوشش ایمنی برنامه‌های ایام محرم همه امکانات سازمان آتش‌نشانی از جمله ماشین‌آلات خاص، بالابرها، بیل مکانیکی‌ها و سایر تجهیزات شهرداری به کار گرفته خواهد شد.

این مسئول از شهروندان خواست کرد که در صورت حضور در اماکن مذهبی و شرکت در مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) با مسوولان اماکن مذهبی و نیروهای امدادی به ویژه آتش‌نشانان همکاری داشته باشند و در صورت بروز هرگونه حادثه، خونسردی خود را حفظ کرده و همزمان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس بگیرند.

انتهای پیام/ نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha