در حوزه خیری اعتیاد نیازمند کار مضاعف هستیم

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، گفت:متأسفانه در خصوص حوزه خیری اعتیاد خیلی در استان جا نیفتاده ایم، که نیازمند کار مضاعف و فرهنگ سازی در این حوزه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، ابوالفضل رفیعی پیش از ظهر روز سه شنبه(۳ مردادماه) در نشست مجمع عمومی و انتخابات هیات امنا و هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی استان زنجان، اظهار کرد: این موسسات کمک کاردولت در فقر زدایی،محرومیت زدایی، کاهش آسیب های اجتماعی و... بوده و به نوعی در بحث ایجاد امنیت اجتماعی کشور پای کار هستند.

وی  با بیان اینکه مواد مخدر جز مهمترین آسیب اجتماعی در سطح کشور است، افزود: این موضوع  ریشه تمامی مشکلات در جامعه است که آسیب های متعددی را برای فرد و جامعه ایجاد میکند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، با بیان اینکه موضوع مواد مخدر اولویت دار ترین موضوع برای پیشگیری و مقابله بوده که در این خصوص برنامه ریزی هایی انجام شده است، بیان کرد: با همکاری دستگاه های متولی و خیرین این موضوع به صورت جدی در حوزه پیشگیری دنبال می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه یکی از اقدامات ضروری مهم در این خصوص برخورد و جمع آوری و پاک سازی جامعه است، افزود: در کنار این اقدامات باید برای ترک این معتادان و بیماران همه با هم کمک کرده تا کمکی برای جامعه شود.

وی تصریح کرد:  قطعا در اقدامات تکمیلی که باتوجه به تجارب در سطح استان و کشور وجود دارد باید ثبات کاری را در ادامه کار در جهت بهبود بیماران از طریق ایجاد اشتغال، حرفه آموزی، بازار یابی و تولید درآمد برای این جامعه هدف ایجاد کرد.

این مسئول ادامه داد: در این راستا بهترین اقدامات  و تجاربی که در این زمینه بود ایجاد مجمع خیرین یاریگران زندگی بوده که از ظرفیت اینان جهت این پیشگیری استفاده شود.

رفیعی با بیان اینکه استان زنجان در حوزه خیری در کشور به عنوان بهشت خیرین شناخته شده است،افزود: ولی متأسفانه در خصوص حوزه خیری اعتیاد خیلی جا نیفتاده ایم، که نیازمند کار مضاعف بوده و باید فرهنگ سازی و اقدامات فرهنگی مناسب و جدی را با کمک دستگاه های فرهنگی در جهت نجات جامعه انجام و ورود کرد.

وی ادامه داد: باید استان زنجان که مدعی بر مشارکت های مردمی و خیریه ها است کار ویژه و فراتری  را نسبت به سایر استان ها انجام دهد و تسهیل در زمینه سازی نیز در این خصوص بر عهده دستگاه ها است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه سیاست دولت بر این است که به سمت مردمی سازی حرکت کند، افزود: امنیت را نیز در کشور مردم پایه میدانیم و معتقد هستیم که تکلیف حاکمیتی قطعا بایستی با همکاری مردم تحقق و تقویت یابد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha