آمادگی پوشش امداد زمینی و هوایی هلال احمر زنجان در مراسم یوم العباس

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جهت پوشش امدادی مراسم یوم العباس زنجان یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد هلال احمر به منظور ارائه خدمات شایسته و مطلوب به عزاداران حسینی مستقر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، حکمت اله‌هاشمی در جمع خبرنگاران  با اشاره به هماهنگی های انجام شده در خصوص پوشش امداد هوایی مراسم یوم العباس زنجان،اظهار کرد: بالگرد هلال احمر از روز شنبه هفته جاری در زنجان مستقر شده است در روز ۸ محرم در دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان خدمت رسانی خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد:  همچنین اتوبوس آمبولانس و بالگرد هلال احمر همراه با ۱۰ تیم امدادی  کمک های اولیه و امداد هوایی متشکل از ۲۰ نفر  اقدام به امدادرسانی برای عزاداران  اباعبدالله الحسین علیه السلام در مراسم  هشتم محرم می کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، ادامه داد: هلال احمر  علاوه بر آمادگی کامل برای پوشش امدادی مراسم هیات ها و دسته های عزاداری در مرکز استان در سطح شهرستان های ابهر، خرم دره، خدابنده،  ایجرود، ماهنشان و طارم نیز آمادگی کامل برای پوشش امدادی وجود دارد.

هاشمی تاکید کرد: همه امدادگران و نجاتگرانی که اقدام به ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه برای عزاداران  می کنند از آموزش های مورد نیاز بهره‌مند شده اند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت  و خروج اضطراری در تجمعات انبوه برای این تیم‌های امدادی که یکی از  آموزش اولیه به شمار می رود، برگزار شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: در کنار پوشش امدادی عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) تیم های امداد و نجات در همه پایگاه های جاده ای استان در مسیرهای مواصلاتی در آماده باش برای ارائه خدمات امدادی مورد نیاز در طول شبانه روز هستند.

هاشمی تاکید کرد:  هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث  برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد هلال احمر  در هر ساعت از شبانه روز  بدون محدودیت زمانی تماس بگیرند.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha