تعمیق روابط ایران و فائو در حفظ و مدیریت پایدار منابع آب و خاک

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از علاقمندی ایران برای تعمیق روابط در حوزه‌های آبیاری هوشمند، مدیریت بهینه آب، ارتقای بهره‌وری آب در بخش کشاورزی و مدیریت پایدار خاک با فائو خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا)صفدر نیازی شهرکی در دیدار با نماینده موقت سازمان فائو در ایران در دفتر معاونت آب و خاک در تهران، ضمن بررسی مسائل و مشکلات پروژه‌های بین‌المللی و مشترک با سازمان فائو و بررسی نحوه توسعه همکاری‌ها، به ارائه اولویت‌ها و برنامه‌های مدنظر معاونت با تاکید بر حفظ و مدیریت پایدار منابع آب و خاک به عنوان مهمترین پیش‌نیاز تأمین امنیت غذایی کشور پرداخت.

وی بر ضرورت توجه بیشتر مجامع و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی همچون فائو به مسئله تغییر اقلیم تاکید کرد و خواستار تداوم فعالیت‌های مشترک قبلی شد.

نیازی علاقمندی ایران را برای تعمیق روابط در حوزه‌های آبیاری هوشمند، مدیریت بهینه آب، ارتقای بهره‌وری آب در بخش کشاورزی و مدیریت پایدار خاک ابراز کرد.

وی همچنین آمادگی ایران را برای انتقال دانش فنی و اعزام متخصصان آب و خاک به سایر کشورها به عنوان استاد و مدرس دوره‌های آموزشی بین‌المللی اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha