سازندگان مسکن ملی زنجان ۲۰ میلیارد تومان طلب دارند

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: بین هفت تا ۲۰ میلیارد تومان سازندگان پروژه های نهضت ملی مسکن زنجان طلب دارند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان
،اصغراسماعیلی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ظرفیتی که در استان زنجان در خصوص پیگیری پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن وجود دارد بخشی از پروژه ها طی سالجاری آماده تحویل به متقاضیان است.

وی ابراز کرد: به تبع شعار دولت سیزدهم اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار گرفته و تاکنون هم استان زنجان در این خصوص پیشرو بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه سهم استان زنجان از برنامه چهار ساله مسکن ملی ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی است، افزود: سهم استان از برنامه چهار ساله و ساخت واحد مسکونی در بخش شهری در سه قالب خودمالکی، بازآفرینی شهری و حمایتی ساخته خواهد شد.

اسماعیلی، پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را با توجه به زمان آغاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن را متغیر اعلام کرد و گفت: در شهر زنجان میانگین پیشرفت فیزیکی اکثر پروژه‌های نهضت ملی مسکن بیش از ۴۵ درصد است.

وی در خصوص تفاوت ارزش افزوده پروژه ها با اشاره به اینکه برای ایجاد ارزش افزوده پروژه های نهضت ملی مسکن را آغاز نکردیم، افرود: وظیفه ما ایجاد و تولید مسکن برای جامعه هدف است و دولت در  حد توان خود زمین برای پروژه های نهضت ملی مسکن را تامین می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است،گفت: هنوز از کانال شبکه بانکی این افزایش تسهیلات به پروژه ها تزریق نشده و امیدواریم این مهم به زودی محقق شود.

اسماعیلی افزود: برای اینکه بخشی از پروژه های نهضت ملی مسکن را به متقاضیان تحویل بدهیم باید آورده تکمیل شود و در این میان واحدهایی که در آستانه تحویل است پیامک آورده نهایی به متقاضیان ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه هنوز بعد از دو ماه، افزایش تسهیلات بانکی به بانکها ابلاغ نشده و این فرآیند تحویل پروژه های را کند می کند،بیان داشت:پروژه‌های نهضت ملی ردیف اعتباری غیر از آورده مردمی و تسهیلات بانکی ندارد و امیدواریم متقاضیان همچنان همکاری خوبی را با اداره کل راه و شهرسازی داشته باشند و شبکه بانکی هم در پرداخت تسهیلات همراهی ویژه را مد نظر قرار دهد.

این مسئول، با بیان اینکه واگذاری و انتخاب واحدهای مسکونی براساس امتیاز متقاضیان است،گفت:بازدیدی توسط متقاضیان از سایت پروژه صورت گرفته و واحدهای این فاز تعیین تکلیف شده و به متقاضیان تخصیص می یابد و بعد از انتخاب واحد نسبت به انعقاد قرارداد سازنده با متقاضی و تقسیط تسهیلات بانکی برای این فاز اقدام می شود.

۲۰ میلیارد تومان سازندگان پروژه های نهضت ملی مسکن طلب دارند

اسماعیلی ضمن ابراز همراهی و همدلی با متقاضیان نهضت ملی مسکن،گفت: شرایط سخت اقتصادی مردم را درک می کنم ولی باید متقاضیان بر این مهم اذعان داشته باشند که تاخیر در واریزی آورده باعث افزایش قیمت تمام شده می شود و همچنین تحویل واحدهای مسکونی را با تاخیر مواجه می کند.

وی با اشاره به اینکه بین هفت تا ۲۰ میلیارد تومان سازندگان پروژه های نهضت ملی مسکن طلب دارند، افزود: متقاضیان بدانند اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به تحویل واحدهای مسکونی بسیار جدی است و تلاش می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،با تاکید بر اینکه پالایش از پروژه های نهضت ملی مسکن به صورت مستمر و منظم انجام می شود،تاکید کرد: در این خصوص استاندار همراهی خوبی دارند و امیدواریم شبکه بانکی هم تعامل سازنده خود را تقویت کند.

اسماعیلی با بیان اینکه یکی از پروژه های نهضت ملی مسکن درشرق شهر زنجان مشکلاتی در اجرا داشت و با تمهیداتی فرصت یک ماهه داده شد،افزود:خوشبختانه تجدید مدیریت کارگاهی انجام شد و در حال حاضر نسبت به پروژه های مجاور خود پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha