اعطای ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مهارت‌آموزان استان/همکاری سازمان با شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از اعطای ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مهارت‌آموزان استان خبر داد و گفت: همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در رشته‌های فرز و سی ان سی در مرکز استان از اقدامات موفق بوده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، حسن کامرانی‌فرد در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته ملی مهارت، اظهار داشت: در سال گذشته 23 هزار و 783 نفر در قالب 4 میلیون و 39 هزار و 443 نفرساعت در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای استان آموزش دیده‌اند.

وی افزود: در هر کجا از سطح استان، احساس نیاز جدی‌تری به کار و مهارت جدید باشد، براساس نیاز بازار، آموزش‌ها به روزرسانی می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی بیان داشت: تعداد دوره‌های اجرا شده در بخش دولتی در سال 401، 412 دوره و تعداد مجوز صادر شده آموزشگاه‌های آزاد 147 مجوز بوده است.

کامرانی‌فرد ادامه داد: از مجموع آموزش‌ها در سال گذشته 22 هزار و 127 نفر معرفی به آزمون شدند و با قبولی 18 هزار و 81 نفر در این آزمون‌ها، درصد قبولی به 82 درصد در سطح استان رسیده است.

وی با بیان اینکه آزمون صنایع ساختمان در استان به صورت ویژه برگزار می‌شود، افزود: در این راستا 642 نفر معرفی به آزمون شدند که 470 نفر پذیرفته شده و درصد قبولی به 73 درصد رسیده است.

*برگزاری ۲۹ اردوی جهادی مهارتی در روستاها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: این سازمان در کنار آموزش‌های مهارتی، برای ترویج و تبیین این آموزش‌ها طرحی با عنوان اردوهای جهادی برنامه‌ریزی کرده است.

کامرانی‌فرد از حضور نیروهای فنی و مهندسی در روستاهای محروم خبر داد که علاوه بر ارائه خدمات فنی و مهندسی‌، آموزش‌های کوتاه‌مدت نیز به روستاییان می‌دهند.

وی ادامه داد: در سال گذشته 29 اردوی جهادی برگزار شده که 209 نفرروز ارائه خدمات انجام شده و در نهایت 2 هزار خدمت ارائه داده شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های سازمان با دو هدف استانداردسازی مهارت‌ها و شناسایی استعدادها، برگزاری مسابقات ملی مهارت است.

کامرانی‌فرد ادامه داد: مسابقات ملی مهارت با 9 نفر معرفی از استان در 8 حرفه برگزار شده که 8 نفر صاحب دو مدال طلا، سه مدال برنز و سه دیپلم افتخار شدند

*دو مهارت‌آموز از خراسان جنوبی منتخب مسابقات جهانی شدند

وی افزود: در سال گذشته دو نفر از استان به عنوان منتخب مسابقات مهارتی جهانی در رشته مکاترونیک معرفی شدند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های دولتی در قالب طرح شهید رجایی، به عنوان دستگاه برتر شناخته شده‌ایم.

کامرانی‌فرد از جذب و به کارگیری 150 مربی افتخاری در سطح استان خبر داد و گفت: همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در رشته‌های فرز و سی ان سی در مرکز استان از دیگر اقدامات موفق بوده است.

وی با اشاره به پروژه‌های شاخص عمرانی در طبس و زیرکوه، ادامه داد: مرکز طبس بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی همچنین از راه‌اندازی سه مرکز سنجش الکترونیک در استان خبر داد.

کامرانی‌نژاد گفت: همچنین ثبت و راه‌اندازی مجمع خیرین مهارت از اقدامات مبارک سال جاری بوده است.

وی به طرح تابستانی مهارت در استان اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان از سنین 12 تا 18 سال می‌توانند به صورت رایگان آموزش‌های کارآفرینی را هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی فرا بگیرند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه افراد 15 تا 18 سال در صورت قبولی در آزمون، گواهینامه دریافت می‌کنند، تصریح کرد: افراد می‌توانند با مراجعه به پرتال سازمان، در طرح مدرسه تابستانی، دوره موردنظر خود را انتخاب و ثبت‌نام کنند.

کامرانی‌فرد اظهار داشت: تاکنون تعداد 418 دوره در بخش دولتی و 296 دوره در بخش غیردولتی در قالب طرح تابستانی برگزار شده که هزار و 478 نفر در دولتی و 280 نفر در غیر دولتی به صورت رایگان آموزش دیده‌اند.

*اعطای ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مهارت‌آموزان استان

وی با بیان اینکه یکی از الزامات دریافت تسهیلات، داشتن گواهینامه فنی و حرفه‌ای است، گفت: از معدود استان‌هایی هستیم که در سال گذشته 10 میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد شغل به کارآموزان در قالب تسهیلات تبصره ۱۶ اعطا شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی کیفیت دوره‌های آموزشی را در به روزرسانی تجهیزات دانست و افزود: 8 میلیارد تومان اعتبارات این سازمان بوده که از سفر رییس جمهور نیز دو میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات در سال گذشته اضافه شد و امروز همه کارگاه‌ها به‌روز و مجهز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha