تجهیز دپارتمان تخصصی معدن در نهبندان با 60 میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: دپارتمان تخصصی معدن در نهبندان با کمک ایمیدرو با اعتباری معادل 60 میلیارد تومان تجهیز شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، حسن کامرانی‌فرد در جمع خبرنگاران، تحقق آموزشی در مراکز شهرستان و استان را بالای 100 درصد عنوان کرد.

کامرانی‌فرد اظهار داشت: در حال حاضر این سازمان در سطح استان 94 مربی و 150 مربی افتخاری دارد و 30 درصد آموزش‌ها توسط مربیان افتخاری ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته چهار و 885 نفر در قالب 717 هزار ساعت کارگاه برای سربازان وظیفه برگزار شده است، گفت: در سال جاری این رقم دو هزار و 113 نفر در قالب 275 هزار و 537 نفر ساعت بوده است.

وی با اشاره به آموزش در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: هزار و 820 نفرآموزش در محل دانشگاه‌ها انجام شده است.

کامرانی‌فرد از اعطای مجوز به سه مرکز مدیریت و مشاوره شغلی دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فرهنگیان پردیس امام سجاد(ع) و پردیس شهید باهنر واحد برادران و مرکز آموزش بنت‌الهدی صدر فردوس در سال جاری خبر داد.

وی افزود: همچنین از ابتدای امسال تاکنون 677 نفر در 307 واحد پذیرنده اصناف آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال گذشته 27 میلیارد تومان از طریق کمک خیرین، در هزینه‌های این سازمان صرفه‌جویی شده است.

* دریافت معادل مدرک تحصیلی با فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای

کامرانی‌فرد با اشاره به دریافت مدرک تحصیلی معادل دیپلم از سازمان فنی و حرفه‌ای، اظهار داشت: افراد 15 سال به بالا که ترک تحصیل کرده‌اند و دارای حداقل مدرک سیکل هستند می‌توانند با گذراندن دوره فنی و حرفه‌ای دیپلم معادل بگیرند.

وی ادامه داد: حتی دانش‌آموزان در حال تحصیل، می‌توانند همزمان با گذراندن دوره‌های این سازمان، دیپلم فنی و حرفه‌ای بگیرند.

*فعالیت سه دپارتمان ملی در خراسان جنوبی

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: دپارتمان تخصصی معدن در نهبندان، دپارتمان ملی لاستیک در کارخانه کویر تایر بیرجند و دپارتمان تخصصی گوهرتراشی در فردوس به صورت ملی پذیرای مهارت‌آموزان است.

کامرانی‌فرد اظهار داشت: دپارتمان تخصصی معدن در نهبندان با کمک ایمیدرو با اعتباری معادل 60 میلیارد تومان تجهیز شده است.

وی با اشاره به نیازسنجی آموزشی از طریق دستگاه‌های مرتبط و دانشگاه‌ها، تصریح کرد: بر اساس این پژوهش، آمار مهارت آموزان دانشجو افزایش یافته است چراکه بالای 65 درصد از مهارت‌آموزان وارد بازار کار می‌شوند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیاری از جویندگان کار فاقد مهارت هستند، گفت: طبق مذاکره‌ای که با صنایع استان داشتیم، مهارت‌آموزان می‌توانند تا 18 ماه بدون حقوق و بیمه در محیط صنایع آموزش‌های لازم را فرابگیرند و سپس به‌کارگیری شوند و یا بازار کار خود را آغاز کنند.

کامرانی‌فرد از ایجاد تفاهم‌نامه با کانون‌های مساجد خبر داد و افزود: از هر روستا یک نفر به صورت شبانه‌روزی در مراکز فنی‌حرفه‌ای استان آموزش می‌بیند و در ادامه به روستاییان آموزش می‌دهد.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته ملی مهارت، خاطرنشان کرد: افتتاح ‌دو باب آموزشگاه‌ آزاد در سطح استان، برگزاری مسابقات عکاسی و تولید محتوا در حوزه‌های مهارتی، برگزاری المپیاد مهارت زندانیان، برگزاری شورای مهارت، تقدیر از افراد موفق، خیرین، مدال‌آوران و مربیان مراکز از جمله این برنامه‌ها است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha