۷۶ درصد جمعیت استان زنجان در سن کار هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای جمعیت استان در سال گذشته ۷۶درصد از جمعیت استان در سن کار (۱۵ ساله و بیشتر) هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، طیب جعفری در رابطه با سامانه جستجوی شغل اظهار کرد: این سامانه در راستای توسعه زیرساخت‌های اطلاعاتی مورد نیاز و تسهیل در دسترسی دفاتر ارائه دهنده خدمات کاریابی به اطلاعات عرضه و تقاضای نیروی کار راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: توسعه و ارتقاء نظام اطلاعات بازار کار، کاهش هزینه‌های جستجوی شغل، اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان و در نهایت ایجاد شفافیت و پویایی در بازار کار به ویژه شناسایی بیکاران کشور، ارتقای بهره وری در عملکرد کاریابی‌ها، هوشمندسازی فرآیندهای مرتبط با خدمات کاریابی و بهبود ارائه خدمات مرتبط با تطبیق و هدایت شغلی به افراد جامعه به ویژه کارجویان و کارفرمایان، از جمله اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، بیان کرد: سامانه جستجوی شغل بر خلاف تمام سامانه‌های مشابه، کاملا هوشمند و برخط بوده و از مهمترین ویژگی‌های آن قابلیت استخراج آمار از فعالیت‌ها و شاخص‌های بازار کار و همچنین پیگیری روند ثبت نام تا اشتغال قطعی کارجو است.

جعفری با بیان اینکه سامانه جستجوی شغل دارای دو بخش مجزای ثبت نام کارجو و ثبت نام کارفرما است، بیان داشت: کارجو با ورود به سامانه و ثبت نام، علاوه بر دریافت یک رزومه بسیار شکیل که توسط سامانه تدوین می‌شود، به عنوان یک کارجوی فعال اعلام آمادگی می‌کند تا کارفرماها با دیدن رزومه وی بتوانند از تخصص وی استفاده نمایند.

وی افزود: کارفرمان نیز می‌توانند با ورود به سامانه و ثبت نام لیست شغلی مورد نیاز را در این سامانه اعلام کنند.

این مسئول با اشاره به افرادی که در استان زنجان در سن کار هستند، گفت: بر اساس آمارهای جمعیت در سال گذشته، جمعیت استان زنجان یک هزار و ۱۰۸ هزار نفر برآورد شده است، که ۱۷۷ هزار نفر از آن‌ها ۹ ساله و کم‌تر، ۸۷ هزار نفر ۱۰_۱۴ ساله و ۸۴۴ هزار نفر ۱۵ ساله و بیشتر هستند و یا به عبارتی ۷۶ درصد از جمعیت استان در سن کار (۱۵ ساله و بیشتر) هستند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha