کد خبر: 202087
۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹
جزئیات سفر به سوریه اعلام شد

معاون عتبات سازمان حج و زیارت گفت: درحال حاضر هفته‌ای یک پرواز از مبدأ تهران به سوریه اختصاص داده شده که با هر پرواز دو کاروان ۸۰ نفره اعزام می‌شوند و هزینه این سفر یک‌هفته‌ای با کاروان‌های حج و زیارت برای هر نفر ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنرخبرگزاری سلامت(طبنا)حمیدرضا محمدی معاون عتبات سازمان حج و زیارت اظهار کرد: درحال حاضر هفته‌ای یک پرواز از مبدأ تهران به سوریه اختصاص داده شده که با هر پرواز دو کاروان ۸۰ نفره اعزام می‌شوند و هزینه این سفر یک‌هفته‌ای با کاروان‌های حج و زیارت برای هر نفر ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

او همچنین از تلاش برای افزایش ایستگاه‌های پروازی در شهرهای مختلف کشور به مقصد سوریه سخن گفت.

سفر زیارتی ایرانی‌ها به سوریه که در دوران همه‌گیری کرونا به دلیل اعمال محدودیت‌های مسافرتی، متوقف شده بود، از سال گذشته موقت و محدود از سرگرفته شد؛ آن زمان هر هفته یک پرواز به سوریه انجام می‌شد، درحالی‌که مبدأ پرواز شهر مشهد بود. این سفرها اما از اوایل امسال به دلیل نبود پرواز متوقف شد.

پس از سفر رئیس‌جمهوری به دمشق در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ مقرر شد با رفع مشکل پرواز، این سفرها از سر گرفته شود. پیش‌تر سازمان حج و زیارت گفته بود شرکت‌های هواپیمایی داخلی به دلیل تحریم پروازها حاضر نیستند به مقصد سوریه پرواز داشته باشند. ایران و سوریه همچنین قرارداد اعزام سالانه صد هزار زائر از ایران به سوریه را امضا کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha