در انتظار اعلام رسمی برای تعویق لیگ برتر

به احتمال فراوان شروع مسابقات لیگ برتر بیست و سوم با تاخیر خواهد بود؛ این تصمیم احتمالا عصر امروز به صورت رسمی از سوی سازمان لیگ اعلام می‌شود.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت(طبنا) بحث تاخیر در شروع مسابقات لیگ برتر از روز گذشته شکل جدی‌تری به خود گرفته است. بعد از آنکه 8 باشگاه لیگ برتری به طور رسمی با سازمان لیگ در این خصوص نامه‌نگاری کردند، فدراسیون فوتبال هم بدش نمی‌آید چنین اتفاقی بیفتد.

اگرچه دیروز سهیل مهدی رییس کمیته مسابقات و همچنین منصور قنبرزاده نایب رییس دوم سازمان لیگ قویا موضوع تعویق لیگ بیست و سوم را رد کردند، اما مصاحبه مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال نشان داد که این مساله در آستانه تحقق قرار گرفته است.

مهدی تاج دیروز بدون آنکه جزییاتی بدهد، اعلام کرد که به خاطر آماده نبودن برخی ورزشگاه‌های لیگ برتر احتمال دارد مسابقات یکی دو روز به تعویق بیفتد. این در حالی بود که عصر روز گذشته کشوری‌فرد سرپرست سازمان لیگ نامه‌ای رسمی به مهدی تاج نوشت و طی آن اعلام کرد که برخی ورزشگاه‌ها با وجود اعلام قبلی آمادگی پذیرایی از بانوان تماشاگر را ندارند.

مهدی تاج امروز هم مورد پرسش از خبرنگاران درباره تعویق مسابقات لیگ قرار گرفت و اینطور توضیح داد:‌ «لیگ باید با الزامات قانونی برگزار شود. رئیس محترم سازمان لیگ نامه ای را به من نوشته اند و آن را با آیین نامه فیفا به وزارت کشور و خدمت آقای میراحمدی ارسال کردم. ان‌شاالله قبل از آغاز لیگ جلسه ای را برگزار می کنیم تا مشخص شود مسابقات چگونه اداره می شود.»

رییس فدراسیون فوتبال درپاسخ به این پرسش که آیا لیگ به تعویق می‌افتد هم گفت:‌ «باید صبوری به خرج داد. در حال حاضر آقای سهیل مهدی و حراست فدراسیون فوتبال و دیگر همکاران در وزارت کشور به سر می برند و به دنبال برگزاری جلسه هستند. این موضوع قابل حل است که خیلی جای نگرانی ندارد. ولی بالاخره پیگیری آن از طریق فدراسیون و سازمان لیگ حتمی است.»

اگرچه تاج در صحبت‌های خود هیچ حرفی درباره موانع ورود زنان به ورزشگاه‌ها بر زبان نیاورده اما مشخص است که اصلی‌ترین موضوعی که منجر به شایعه تعویق لیگ شده، همین ناآماده نبودن زیر ساخت ورزشگاه‌ها برای ورود زنان است.

نامه‌ای که روز گذشته سرپرست سازمان لیگ در خصوص مشکلات ورود زنان به ورزشگاه‌های لیگ برتر به مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال نوشت.

رییس فدراسیون فوتبال که از مدت‌ها قبل وعده داده بود مسابقات با حضور بانوان تماشاگر برگزار شود، علاقه‌مند است تا با رایزنی با مقامات مسئولان این مساله را رفع کند.

با توجه به اینکه طبق اعلام قبلی قرار است مسابقات لیگ برتر 3 روز دیگر(پنجشنبه 12 مرداد) برگزار شود و احتمالا موضوع ورود زنان هم زمان‌بر باشد موضوع تعویق در شروع مسابقات جدی‌تر از همیشه دنبال می‌شود.

به نظر می‌رسد در پایان جلساتی که امروز مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون با مقامات وزارت کشور برگزار می‌کنند خبر تعویق رسمی مسابقات لیگ از سایت رسمی فدراسیون و سازمان لیگ اعلام شود. تعویق مسابقات لیگ برتر در صورت تحقق حداقل 48 ساعت خواهد بود و ممکن این زمان بیشتر هم بشود.

در نهایت باید دید چه اتفاقاتی در این باره رخ می‌دهد و لیگ برتر بیست و سوم چه زمانی شروع خواهد شد. هرچند که احتمال تعویق مسابقات بسیار بالا است تا شرایط برای ورود زنان حداقل به چند ورزشگاه مدرن فوتبال مهیا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha