کد خبر: 202117
۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳
زمان اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲ مشخص شد

رئیس سازمان سنجش گفت: اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲ قرار بود در نیمه مردادماه اعلام شود که به دلیل ارائه سوابق تحصیلی از سوی آموزش و پرورش، نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ از ۱۵ تا ۲۰ مرداد اعلام می‌شود.

عبدالرسول پورعباس گفت: طبق قولی که پیش از این داده بودیم باید نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۲ را در نیمه اول مردادماه اعلام می کردیم تا داوطلبان حدود یک هفته فرصت بررسی دفترچه انتخاب رشته را پیدا می کردند و در نیمه دوم مردادماه انتخاب رشته خود را انجام می دادند. از همین رو ۱۵ تا ۲۰ مردادماه ۱۴۰۲ نتایج اولیه اعلام می شود.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا) وی افزود: ۴۰ درصد نتایج به نمرات سوابق تحصیلی که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد، بستگی دارد. آموزش و پرورش فرصت بیشتری به داوطلبان داد که نتایج نمرات سوابق تحصیلی خود را ببینند و این امر باعث شد چند روزی نهایی کردن نتایج به تاخیر بیافتد.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: طبق مصوبه شورای سنجش و پذیرش آموزش و پرورش بر اساس تقویم تا اوایل مردادماه فرصت داشته است سوابق تحصیلی داوطلب را به سنجش ارائه کند.

آموزش و پرورش صددرصد سوابق تحصیلی تمام داوطلبان را اعلام می کند و اگر داوطلبی سوابق تحصیلی ندارد نمره این سوابق تحصیلی صفر در پرونده رد می شود. همه افراد سوابق تحصیلی دارند. اگر به داوطلبی فرصتی داده شد که نمره سوابق تحصیلی خود را ترمیم کند نمره سوابق تحصیلی جدید جایگزین نمره سوابق تحصیلی قبلی خواهد شد.

وی افزود: امروز سوابق تحصیلی از سوی آموزش و پرورش به سازمان سنجش ارائه می شود. پس از آن چند روز فرصت داریم که سوابق تحصیلی و نمره کنکور را به نسبت ۴۰ به ۶۰ اعمال می کنیم و نتایج را استخراج کنیم. پس از آن کنترل های سه گانه را انجام می دهیم تا نمرات با هم همخوانی داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha