انباشت تقاضای مسکن در زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه در مقطعی تولید مسکن انجام نشد و امروز شاهد انباشت تقاضای مسکن هستیم،گفت: درصورت  ثبت نام  مجدد طرح اقدام ملی مسکن ،متقاضی برای مسکن در استان زیاد است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، ،اصغر اسماعیلی در جلسه شورای استان،با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان از تمام ظرفیتها و ابزارها برای اطلاع رسانی روند اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در استان استفاده می کند،گفت: تمامی اطلاعات ریز پروژه ها و پیشرفت فیزیکی مساکن ملی  به همراه تصاویر پروژه ها در کانال های مجازی این اداره کل بارگذاری می شود و متقاضیان از طریق می توانند پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون استان زنجان در اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن پیشرو بوده است،گفت: سهم استان زنجان از برنامه چهار ساله مسکن ملی ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان  با بیان اینکه سهم استان از برنامه چهار ساله و ساخت واحد مسکونی در بخش شهری در سه قالب خودمالکی، بازآفرینی شهری و حمایتی ساخته خواهد شد،ابراز کرد: برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی (خودمالکی ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی) ،در محلات هدف بازآفرینی شهری ۹ هزار و ۲۱ واحد مسکونی و در قالب مسکن حمایتی توسط دولت نیز ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده است.

انباشت تقاضای مسکن در زنجان

اسماعیلی،با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی در استان زنجان آغاز شده،افزود: از این تعداد ساخت ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرستان زنجان آغاز شده و هزار و ۵۰۰ واحد هم در سایر شهرستانها در دست ساخت است که در شهر زنجان میانگین پیشرفت فیزیکی اکثر پروژه‌های نهضت ملی مسکن بیش از ۴۵ درصد است.

وی، با بیان اینکه متاسفانه در مقطعی تولید مسکن انجام نشد و امروز شاهد انباشت تقاضای مسکن هستیم،افزود: با توجه به عدم تولید مسکن مورد نیاز در گذشته و انباشت افراد فاقد مسکن، اگر سایت ثبت نام طرح اقدام مالی مسکن وزارت راه و شهرسازی مجددا باز شود متقاضی برای مسکن در استان زیاد است.

۷۰ درصد از ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن در استان زنجان رد درخواست شدند

این مسئول  با اعلام این آمار که بیش از ۹۱ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کرده بودند،افزود: از این تعداد ۲۷ هزار نفر واجد شرابط شدند و بیش از ۷۰ درصد رد درخواست شدند.

اسماعیلی، با بیان اینکه نیاز شهرستانها در استان زنجان برای مسکن ملی احصاء شده است،ابراز داشت: نیاز شهرهای ما مشخص است و چون در برخی از شهرستانهای استان همچون ابهر،خرمدره،قیدار و زرین آباد زمین دولتی نداریم خرید زمین صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه مجردین هم صاحب خانه می شوند،بیان داشت: زنان مجرد بالای ۳۵ سال و مردان بالای ۴۵ سال می توانند از امتیاز نهضت ملی مسکن استفاده کنند و واجدین شرایط هم در زمان خود تخصیص پروژه خواهند شد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha