امنیت بسترساز مشارکت‌های مردمی/ وضعیت امنیتی خراسان جنوبی سفید است

مدیرکل امنیتی انتظامی خراسان جنوبی گفت: وضعیت امنیتی استان در نتیجه همدلی و همراهی مردم و تلاش دست‌اندرکاران، سفید است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، محمد شریف گلچین در نشست با اصحاب رسانه استان، با بیان اینکه خراسان جنوبی در بسیاری از شاخص‌های امنیتی رتبه بالا و قابل قبولی دارد، اظهار داشت: از ۲۴ شاخص امنیتی، خراسان جنوبی در ۱۸ شاخص رتبه برتر دارد.

وی رسانه را یکی از اضلاع امنیتی استان عنوان کرد و ادامه داد: امنیت حاکم در استان ماحصل تعاملات و همراهی بین مردم، رسانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم نقش مهمی در ایجاد امنیت دارند، افزود: کارنامه استان در دستاوردهای نظام کارنامه روشنی است و آنچه از رسانه‌ها انعکاس می‌یابد، سبب ایجاد امید در جامعه می‌شود.

گلچین جهاد تبیین را یک فریضه قطعی، فوری و ضروری دانست و گفت: رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند چنانچه می‌بینیم نظام سلطه از ابزار رسانه برای تولید ناامیدی و تغییر باورها استفاده می‌کند بنابراین رسانه‌ها با جهاد تبیینی که دارند می‌توانند کشور را از صحنه جنگ دشمن برهانند.

وی با تاکید بر اینکه علم‌داران جهاد تبیین رسانه‌ها هستند، تصریح کرد: نقد در رسانه باید منصفانه باشد و واقعیت‌ها را بیان کند چراکه مردم اگر واقعیت را بدانند گمراه نمی‌شوند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به نقش رسانه در برابر هجمه‌ها، گفت: رسانه اگر ورود هنرمندانه، آگاهانه و به موقع نداشته باشد می‌تواند کشور را دچار مشکل کند.

گلچین بیان داشت: تولید محتوای رسانه باید متناسب با فضای رسانه‌ای مسموم دشمن باشد چراکه امروز در یک جنگ ترکیبی و شناختی تمام‌قد با نظام سلطه قرار داریم و در برابر این هجمه باید نگاه جهادگونه شهید آوینی‌ها و صارمی‌ها را داشته باشیم.

* کم‌کاری مسوولین به راهبرد دشمن کمک می‌کند

وی با بیان اینکه کم‌کاری مسوولین به راهبرد دشمن کمک می‌کند، تصریح کرد: رسانه باید مسوول کم‌کار را زیر ذره‌بین مطالبه‌گری ببرد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرایط کویری، مرزی و ترکیب جمعیتی خراسان جنوبی در نظر مسوولان امنیتی همواره با نگاه فرصت‌محور دیده شده تا یک نگاه تهدید آمیز بنابراین رسانه نیز باید به کمک شناساندن این فرصت‌ها بیاید.

گلچین تصریح کرد: رسانه و فضای مجازی می‌تواند به کاهش جرم و جنایت کمک کند، کار فرهنگی شاید در کوتاه‌مدت اثرگذاری لازم را نداشته باشد اما در بلند مدت اثرگذار خواهد بود.

وی بر جریان‌سازی فرهنگی در رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: انتقال آرامش و احساس امنیت به جامعه با تکیه بر رسانه باید مورد توجه باشد.

مدیرکل امنیتی انتظامی خراسان جنوبی گفت: وضعیت امنیتی استان در نتیجه همدلی و همراهی مردم و تلاش دست‌اندرکاران، وضعیت سفید دارد.

گلچین تصریح کرد: با توجه به وجود ۴ شهرستان مرزی و ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان با کشور افغانستان، بالاترین ضریب امنیتی را داریم.

*تخصیص 50 میلیارد تومان اعتبار برای اقدامات عمرانی مرز

وی با بیان اینکه با سیاست‌گذاری‌ها و اقداماتی که در حوزه امنیتی استان انجام شده، همواره دوگانه اقتصاد و امنیت در مرزها به خوبی پیش رفته است، اظهار داشت: تاکنون 50 میلیارد تومان در زمینه عمران مرز ابلاغ شده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی خراسان جنوبی بیان داشت: برای اولین‌بار در کشور پاسگاه‌ها و برجک‌های مرزی استان گازرسانی شده است.

گلچین با اشاره به زیرساخت‌ نوار مرزی استان، گفت: ایجاد ۴ مجمتع آبرسانی در نوار مرزی، برق‌رسانی به کل نوار مرزی و هوشمندسازی نوار مرزی از اتفاقات خوبی بود که رقم خورده است.

وی ادامه داد: برای تثبیت و نگه‌داشت جمعیت در نوار مرزی استان ۳۵ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی خراسان جنوبی گفت: مرز خراسان جنوبی در زمینه ورود متجاوزین به خاک کشور، کمترین ورود را دارد.

*امنیت بسترساز مشارکت‌های مردمی است

گلچین با اشاره به انتخابات، تاکید کرد: رسانه‌های خراسان جنوبی در حوزه رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت انتخابات همواره پای کار بودند.

وی افزود: در ایام انتخابات باید مطالبه‌گری به نفع مردم استان باشد، جمعیت خراسان جنوبی ترکیبی است و از نظر فرهنگی باید مراقب باشیم.

مدیرکل امنیتی و انتظامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همواره تلاش ما بر این است که امنیت بسترساز مشارکت‌های مردم در فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha